خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار شد:

برش فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی اعلام شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی استان، برش فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را حداکثر تا ۱۵ روز دیگر اعلام کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، خدابخش مرادی نافچی در کارگروه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در تهیه، تدوین و اعلام برش فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های خود، باید روش‌های کاهش هزینه، افزایش درآمد و تحقق اهداف مورد نظر در اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند.

وی تأکید کرد: در تمامی کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی زیرمجموعه کارگروه‌های مختلف، بایستی به برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توجه شود.

مرادی نافچی افزود: شناخت صحیح از راهبرد، تبیین فضای جامعه، انجام ساز و کارهای عملیاتی شدن راهبردها، پرهیز از مباحث نظری و عملگرایی نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به ویژه در برش فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: با تشکیل و فعال شدن ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و استان‌ها، تحول بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف و به ویژه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و آب ایجاد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه: مردمی کردن اقتصاد، تجاری کردن دانش و تولید ثروت از علم، به عنوان مهمترین سیاست‌ها در تهیه برش فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: به همین منظور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید در راستای تعریف مدل‌های علمی با هدف ایجاد درآمد، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی برنامه‌هایی را ارائه کنند.

مرادی نافچی عنوان کرد: رسانه‌های گروهی شامل خبرگزاری‌ها و مطبوعات و همچنین علما و روحانیون برای فرهنگسازی و تبیین سیاست‌ها، اهداف و مزیت‌های برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نقش مستقیم دارند.

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در این راستا باعث دستیابی به نتایج مطلوب و کسب موفقیت در حوزه تبیین بخش فرهنگی و اجتماعی در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود.

کد خبر : ۳۸۱۰۹۳