خبرگزاری کار ایران

رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد:

اکثر پرونده های مطالبات معوق، مربوط به ۴ سال پیش می شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۴۳

عموم پرونده های مطالبات معوق نظام بانکی شامل پرونده هایی است که در ۴ سال پیش به وقوع پیوسته است ومی توان گفت باقی معوقات و مطالبات بانکی نیز به همین صورت است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: عموم پرونده های مطالبات معوق نظام بانکی شامل پرونده هایی است که در ۴ سال پیش به وقوع پیوسته است ومی توان گفت باقی معوقات و مطالبات بانکی نیز به همین صورت است.

ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست هم اندیشی فعالان بازار سرمایه با مسوولین ارشد اقتصادی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی ارزهای توافقی ژنو به صورت چمدانی خارج می کند، گفت: بانک مرکزی در رابطه با بازار وظایف خود به خوبی انجام می دهد. قصددوم و سوم هم واریز شده یعنی تا به امروز سه قصد ۴۹۰ میلیون دلاری در حساب بانک مرکزی آمده است.

وی در خصوص پرونده ۶ هزار میلیارد تومانی نیز گفت: این پرونده در خصوص یکی ازمعوقات بانکی است که در مراجع قضایی پیگیری می شودوخوشبختانه در این خصوص هماهنگی های خوبی بین مسوولان قوه قضاییه و بانک مرکزی وجوددارد، وصول مطالبات معوق در مسیر خود قرار گرفته و می توان در آینده شاهد وصول این مطالبات باشیم.

وی افزود: در لیستی که از پرونده های موجود تخلفات بانکی به رییس قوه قضاییه ارایه دادند، این پرونده نیز جزو این لیست قرار داشت. از ایشان درخواست کردم که دستوراتی را مبنی بر ساماندهی این پرونده انجام و شعب تخصصی را در خصوص تخلفات نظام بانکی در قوه قضاییه مشخص کنند.

سیف تصریح کرد: در این مسیر دادستان محترم تهران این پرونده را دنبال می کند و طبق اظهارات ایشان مطلع شدم که در این خصوص نقص هایی وجود دارد که در همین زمینه تاکید شد این نقص ها تکمیل شود.

وی در ادامه افزود: این نقص ها عمدتا در خصوص شعب دادگاهی بودکه این پرونده ها در آن قرار داشت.

سیف عنوان کرد: عموم پرونده های مطالبات معوق نظام بانکی شامل پرونده هایی است که در ۴ سال پیش به وقوع پیوسته است ومی توان گفت باقی معوقات و مطالبات بانکی نیز به همین صورت است.

وی در خصوص میزان مطالبات معوق گفت: بنده در رسانه ها مشاهده می کنم که عموما در این خصوص یک رقم مطلق ذکر میشود اما باید گفت که این معوقات در نتیجه گردش عملیات بسیار زیادی صورت گرفته است، اما در هر روز، هفته و ماه مقداری از این مطالبات وصول می شوند. اما اقلام دیگری نیز جایگزین این مطالبات یا به تازگی شناسایی می شوند.

وی درخصوص پرداخت دستمزد و عیدی کارمندان در شب عید گفت: ما در خصوص پرداخت عیدی و دستمزد کارمندان هیچگونه مشکلی نداریم، همچنین اسکناس نو نیز برای ایام نوروز به اندازه کافی در اختیار همه هموطنان قرار خواهد گرفت، همچنین لازم به ذکر است مقدار این اسکناس ها از سال گذشته بیشتر خواهدبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز