خبرگزاری کار ایران

ندیمی:

سهم مالیات در یودجه بیشتر از نفت در نظر گرفته شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۶۳

منظور از پرداخت یارانه به خانواده‌های با درآمد کمتر از۲.۵ میلیون تومان چیست. آیا منظور درآمد سرپرست خانوار و یا مجموع درآمد اعضای خانوار است.

سهم مالیات در یودجه بیشتر از نفت در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون تلفیق " موافق کلیات لایحه بودجه ۹۴ " افزود: مباحثی که تاکنون در مخالفت با کلیات لایحه بودجه مطرح شده شبیه نطق‌های میان دستور است و ارتباطی با بودجه ندارد.

ایرج ندیمی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه۹۴ به عنوان موافق، گفت: مباحثی که تاکنون در مخالفت با کلیات لایحه بودجه مطرح شده شبیه نطق‌های میان دستور است و ارتباطی با بودجه ندارد.

وی افزود: برخی از نمایندگان مطرح کردند که در بودجه توجهی به روستاها نشده است، حال اینکه ۵۰۰ میلیون دلار در بودجه برای آب روستاها از صندوق برداشت شده است و برای گاز نیز ۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. صحبت‌ها به گونه‌ای مطرح شد که انگار اول انقلاب است.

ندیمی با بیان این که در بودجه سهم مالیات بیشتر از نفت در نظر گرفته شده است، گفت: نمایندگان باید به این موضوع توجه کنند که کشورداری سخت‌تر از آن است که ما در مباحثمطرح می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه به موضوع گاز رسانی شهرها و روستاها توجه ویژه‌ای داشته است گفت: که از دیگر موارد مورد توجه کمیسیون موضوع رسیدگی به وضعیت خشکسالی و آلودگی زیست محیطی است چون محیط‌زیست و بهداشت از اصول زندگی به شمار می‌رود و باید بر آن برنامه وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه شش هزار میلیارد برای احیای تالاب، کنترل آلودگی و ریزگرها در نظر گرفته شده است به هجوم ریزگردها در خوزستان اشاره کرد و اظهار کرد: ‌ خوزستان پاره تن ایران است، مگر می‌شود وضعیت خوزستان نادیده گرفته شود.

ندیمی با بیان اینکه باید حقوق معوقه معلمان پرداخت شود گفت که در لایحه بودجه در این خصوص ملاحظاتی دیده شده و به طوری برای بهبود وضعیت مدارس در خصوص وضعیت گرمایشی و همچنین تعمیر خوابگاهها و دانشگاه نیز بودجه‌ای درنظر گرفته شده است.

نماینده‌ی مرم لاهیجان با اشاره به در نظر گرفته شدن جریمه‌ برای سربازان غایب گفت: مجلس و دولت تدبیر کردند و جریمه‌ای برای سربازان غایب در نظر گرفتند تا این طور نباشد که هر کسی سربازی نرفت انگار اتفاقی رخ نداده است.

ندیمی با بیان این در لایحه بودجه هدف رسیدن به رشد سرمایه‌گذاری ۴ درصد است گفت که برنامه در نظر گرفته شده در لایحه بودجه رسیدن به تورم ۱۴ درصدی است که اکنون تورم ۱۷ درصد می‌باشد، همچنین هدف آن است که رشد نقدینگی به ۱۷ درصد برسد.

وی با بیان اینکه در موضوع پرداخت یارانه‌ها نیز کمیسیون تلفیق تمرینات لازم را در نظر گرفته است افزود: طبق تاکید تمامی نمایندگان توزیع عادلانه یارانه نقدی صورت نمی‌گیرد، به همین دلیل کمیسیون تلفیق تدبیر کرد، تدبیری برای پرداخت یارانه انجام داد البته بنده هم این ابهام را قبول دارم که مشخص نیست منظور از پرداخت یارانه به خانواده‌های با درآمد کمتر از ۲.۵ میلیون تومان چیست. آیا منظور درآمد سرپرست خانوار و یا مجموع درآمد اعضای خانوار است.

این عضو کمیسیون تلفیق با بیان این که امسال بهترین کمیسیون تلفیق را داشتیم گفت: امسال کمیسیون تلفیق کار جمعی را ملاک قرار داد و از دخالت‌های شخصی برخی از دوستان در سالهای گذشته دیگر خبری نبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز