خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد:

اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان در قالب پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبیا

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۰۷

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ۷۰هزار میلیارد تومان پروژه در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار قرار گرفته است.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ۷۰هزار میلیارد تومان پروژه در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا اسحاق جهانگیری ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سونگون در عین حال افزود: حدود ۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به این قرارگاه وجود دارد که این قرارگاه نیز همراهی خوبی دارد.

وی با اشاره به مراحل آغازین اجرای مس سونگون اظهار داشت: در ابتدای امر مشکلات فراوانی از جمله مشکلات زیست محیطی وجود داشت و با اقداماتی که صورت گرفت برای رفع شدن این موانع تلاش شد.

وی رعایت مسائل زیست محیطی در پروژه‌های صنعتی و معدنی را خواستار شد وگفت: باید قوانین زیست محیطی به گونه‌ای باشد که در عین رعایت مسائل حفظ محیط زیست برای تولید نیز مانع نباشد.

جهانگیری بهره‌برداری از فاز دوم توسعه تغلیظ مس سونگون را حاصل همراهی بخش‌های مختلف استانی و کشوری خواند و گفت: علاوه بر نمایندگان مجلس و استانداری قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز در این زمینه همراهی لازم دارد.

وی با تاکید بر چند وجهی بودن اقتصاد کشور یادآور شد: اقتصاد علاوه بر نفت و معادن و منابع زیرزمینی باید بر منابع دیگری از جمله مغز انسان‌ها و مراکز دانش بنیانی متمرکز باشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در برداشت از مراکز معدنی باید سرعت لازم را داشته باشیم و منابع خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است و البته در این زمینه همراهی بخش خصوصی لازم است.

وی خواستار صدور پروانه‌های اکتشاف معادن به صورت کارشناسی‌ شد و افزود: با حبس زمین و سفته بازی و مسائل مختلف نیز باید هوشمندانه عمل شود و اجازه ندهیم تا سوءاستفاده در این زمینه صورت گیرد.

جهانگیری صنایع معادن را جزو سودده‌ترین این بخش دانست و گفت: با وجود این مزایا ورود صنایع بخش خصوصی در این زمینه ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت معدن در بدترین شرایط اقتصادی و رکود نیز توان سوددهی و صادرات را دارد و کمتر زیان‌ده می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری بیمه صنعت معدن را از راهکارهای انگیزه‌افزایی برای بخش خصوصی برشمرد و گفت: اگر تدابیر بیمه‌ای لازم در نظر گرفته شود سرمایه‌گذاران نگران از بین رفتن سرمایه خود نخواهند بود.

وی با بیان اینکه معادن در کل کشور وجود دارد، تاکید کرد: در راستای مطالعات انجام شده معادن بزرگ کشف نشده در کشور وجود دارد که با توسعه همین معادن موجود نیز به ظرفیت خوبی در صنعت معادن و فلزات خواهیم رسید.

جهانگیری همچنین با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و قدردانی از این نعمت یکی هم، خدمت به انقلاب و تلاش برای سازندگی است.

وی ادامه داد: باید تلاش خود را بر این اساس متمرکز کنیم تا انقلاب اسلامی ایران در تمام بخش‌ها به الگویی برای جهان تبدیل شود.

لازم به ذکر است پروژه طرح توسعه کارخانه تغلیظ مس سونگون با تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره مس امروز به بهره برداری رسید.

پروژه احداثفاز دوم کارخانه تغلیظ مس سونگون با هدف تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کنسانتره، ۲۵ درصد براساس خاک ورودی به میزان ۷ میلیون تن در سال در محل مجتمع مس سونگون با گستره ای به طول ۱.۵ کیلومتر احداثشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز