خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع شورای تجاری ایرانیان مقیم کنیا:

عده‌ای در داخل و خارج کشور ادامه تحریم را در راستای منافع خود می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۲۴

متاسفانه کسانی در خارج و داخل کشور هستند که در زمره مخالفان پایان تحریم هستند و تداوم تحریم را در راستای منافع خود دنبال می‌کنند؛ متاسفانه در مواردی اصل تحریم با آثار تحریم اشتباه گرفته می‌شود و این مباحثتخصصی را باید با مشورت‌های لازم، بررسی و موانع غیرواقعی و غیرحقوقی را برطرف کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در جمع شورای تجاری ایرانیان مقیم کنیا که در هتل «کمپینسکی» برگزار شد، تایکد کرد که آفریقا در سیاست خارجی جمهوری‌ اسلامی ایران همواره جایگاه مهمی داشته است و تلاش شده است با آفریقا روابط سیاسی متمایزی داشته باشیم.

وی افزود که توجه و همکاری با آفریقا به عنوان شریک و همکار تجاری به عنوان یک واقعیت در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است. آفریقا، مرکزی برای رقابت همه کشورها شده است و این نشانگر ظرفیت و زمینه‌های بسیار مستعد در این قاره است. تلاش ما برای رفع موانع تجارت است و حتی اگر در مذاکرات هم به تفاهم برسیم، باید بدانیم که شرکای واقعی و پایدار ما در جهان شرکایی هستند که در قالب همکاری‌های جنوب – جنوب می‌توانیم با آنها برای توسعه پایدار برنامه‌ریزی کنیم.

ظریف در ادامه گفت که آفریقا در این مسیر یک انتخاب مهم برای ما است. در وزارت خارجه و در سطح کشور برای همکاری با آفریقا توجه ویژه و ساز و کار خاص وجود دارد و ما فقط در حوزه خلیج‌فارس و آفریقا دارای چنین ساز و کار در سطح بالا هستیم که با توجه و نظارت مسئولین عالی کشور دنبال می‌شود.

به گفته وی، زمینه همکاری و کار با آفریقا در حوزه اقتصادی، علمی، آموزشی و بهداشتی نیز برای درازت مدت وجود دارد و دولت نسبت به این مساله باور عمیق و جدی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید همه زمینه‌ها را فراهم کنیم و با آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته، مشکلات و موانع را برطرف کنیم. بخشی از مشکلات را با مدیریت بهتر و حل مسائل بوروکراسی و اولویت‌بخشی می‌توانیم حل و فصل کنیم. متاسفانه کسانی در خارج و داخل کشور هستند که در زمره مخالفان پایان تحریم هستند و تداوم تحریم را در راستای منافع خود دنبال می‌کنند. متاسفانه در مواردی اصل تحریم با آثار تحریم اشتباه گرفته می‌شود و این مباحثتخصصی را باید با مشورت‌های لازم، بررسی و موانع غیرواقعی و غیرحقوقی را برطرف کرد.

وزیر خارجه ادامه داد که تربیت متخصصین و آموزش نیروی کار بخش مهمی از کار برای درازمدت است. صداقت، اخلاق، فرهنگ، مدارای ایرانی با حضور ایرانیان در نقاط مختلف جهان و فعالیت ایشان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی و غیره باید به جهانیان معرفی شود و این فرصت، زمینه بسیار خوبی برای معرفی جذابیت‌ها و توانمندی‌های همه‌جانبه ایران به مردم کشورهای مختلف است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز