خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک خاورمیانه:

استاندارد لازم در بانکها رعایت نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۳۴

در حال حاضر استاندارد لازم در بانکها استفاده نشده لذا لازمه اصلاح سیستم بانکی رعایت یکنواخت استانداردهاست.

مدیر عامل بانک خاورمیانه گفت: درکشورها بیست درصد GDP اوراق منتشر کرده تا بانکهایشان اصلاح شود اما در کشور ما این میزان دو برابر است و دلیل آن نیز بنگاه داری است لذا اگر بنگاه داری اصلاح شود مسائل حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز عقیلی کرمانی در میزگرد پایانی کنفرانس اقتصاد ایران با موضوع سیاستهای اقتصاد کلان با بیان اینکه ابتدا باید در وضعیت بانکها بازنگری صورت گیرد گفت: باید استاندارد حسابداری کامل باشد تا حساب وکتاب بانکها نیز قابل اتکا باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر استاندارد لازم در بانکها استفاده نشده لذا لازمه اصلاح سیستم بانکی رعایت یکنواخت استانداردهاست.

وی ادامه داد: درکشورها بیست درصد GDP اوراق منتشر کرده تا بانکهایشان اصلاح شود اما در کشور ما این میزان دو برابر است و دلیل آن نیز بنگاه داری است لذا اگر بنگاه داری اصلاح شود مسائل حل خواهد شد.

عقیلی کرمانی در ادامه به توصیه رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا به کشورهای آسیای جنوب شرقی اشاره کرد و گفت: بنا بر نظر این شخص اگر این کشورها تمام فشار را بر روی سیستم بانکی نگذاشته بودند همه تسهیلات از طریق بانک انجام نمی شد مشکلی نداشتند در حال حاضر کشور ما نیز باید کم کم شرکتهای بزرگ و جذب کنندگان منابع از بازار سرمایه اوراق مرابحه برای تامین سرمایه درگردش داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: برای این که از فشار روی دولت کاسته شود باید از شیوه مالیات آتیه استفاده کرد یعنی اگر شرکتها با دریافت تسهیلات به رونق رسیده وفعالیتشان بیشتر شود مالیات آتی دولت نیز بیشتر می شودواز آن مالیات آتی اعتبار پرداخت می شود.

وی همچنین تاکید کرد: باید اوراق استقراضی منتشر و فشار را از روی سیستم بانکی بر داریم چرا که اگر رویه کنونی ادامه یابد وتورم نیزپایین نیاید به مشکل برمی خوریم.

مدیرعامل بانک خاورمیانه با بیان اینکه اگر بنگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند اوضاع بهتر شده و رقابت نیز پیش خواهد آمد به موضوع ورشکستگی در اقتصاد اشاره و اول فصل در تمام دنیا ورشکستگی دو قسمت داشته که یک قسمت مربوط به تسویه و منحل شدن و دیگری مربوط به بازسازی شرکت‌هاست اما در قانون ورشکستگی کشور ما قسمت دوم وجود ندارد و لغت ورشکستگی یک تابو محسوب می‌شود در حالی که در اقتصاد آزاد موانع باید برداشته شوند تا موسسات جدید ایجاد شده رقابت و کیفیت بالا برود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی موسسات به دلیل منفعت‌شان تولید ناخالص را پایین می‌آورند که باعثهدر رفتن پول شده در حالی که سرپا نگه داشتن‌ و ادامه کارشان به اقتصاد ضربه می‌زند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز