خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در هفتمن جلسه کارگروه اشتغال استان تاکید کرد:

ضرورت بررسی و پیگیری روند کند جذب و پرداخت تسهیلات بانکی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۴۶

گزارشات نشان دهنده عملکرد کند برخی بانک‌ها در جذب و پرداخت تسهیلات است که علت این امر باید بررسی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، گفت: از ۱۹ طرح معرفی شده به بانک به ۱۷ طرح با اعتبار ۴۶۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، عصر دیروز در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه تغییر معناداری در عملکرد برخی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اقتصادی مشاهده نمی‌شود، اظهار داشت: گزارشات نشان دهنده عملکرد کند برخی بانک‌ها در جذب و پرداخت تسهیلات می‌باشد که علت این امر باید بررسی شود.

انصاری با تاکید بر این مطلب که منابع بانکی، منابع ملی هستند، گفت: نباید تصور کرد که همه هزینه مورد نیاز سرمایه گذاری باید توسط سیستم بانکی تامین شود، لذا دستگاه‌های اجرایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌هایی که طرح‌های معرفی شده را تایید می‌کنند باید در اعتبارات مورد نیز طرح‌ها، دقیق عمل کنند.

استاندار زنجان همچنین از بانک‌های عامل خواست تا در ارسال طرح‌های مصوب به واحدهای مرکزی برای پرداخت تسهیلات سرعت ببخشند.

مقام عالی استان با تاکید بر این مطلب که تصمیم گیری در خصوص تسهیلات بانکی در کارگروه اشتغال صورت نمی‌گیرد، گفت: در این کارگروه بیشتر باید برای توسعه اشتغال استان سیاست‌گذاری شود.

وی اختصاص منابع بانکی به بخش سرمایه در گردش واحدهای فعال و توسعه مشاغل خدماتی را از سیاست‌های استان در راستای توسعه اشتغال عنوان داشت و افزود: باید تدوین سیاست‌های توسعه اشتغال و تهیه مدلهای اقتصادی ارتقاء دهنده اشتغال استان، خروجی کارگروه اشتغال استان باشد.

وی تصریح داشت: مدل اقتصادی اشتغال هر استانی با استان دیگر متفاوت است که در این خصوص نیز می‌توان در کارگروه اشتغال بحثکرد.

توسعه حمل و نقل درون شهری، بین شهری و برون شهری و بررسی امکان توسعه این بخش، ارائه مدل‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از دیگر مواردی بود که استاندار زنجان بر آن تاکید داشت.

احمد غریوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، گزارشی از عملکرد بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات بانکی ذیل عنوان صندوق توسعه ملی و تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری و تسهیلات بنگاههای اقتصادی و کاآفرین ارائه کرد.

به گفته غریوی کل اعتبار تخصیصی بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری، ۷۳۳۹ میلیارد ریال است که از این میزان ۴۴ طرح با مبلغ ۴۱۵ میلیارد ریال به بانکهای عامل ارسال و ۱۴ طرح با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال تصویب و به ۱۳ طرح، ۱۵۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی میزان تسهیلات جذب شده در ۹ ماهه سال جاری را ۲۴.۶ درصد عنوان کرد.

غریوی با بیان این مطلب که ۳.۷ درصد تسهیلات موافقت شده در سفر ریاست جمهوری به استان جذب شده اظهار داشت: از ۱۹ طرح معرفی شده به بانک به ۱۷ طرح با اعتبار ۴۶۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه گزارشی از عملکرد بانک‌ها در بخش تسهیلات صندوق توسعه ملی در ۹ ماهه سال جاری ارائه نمود و افزود: از ۳۶ طرح معرفی شده به بانک، ۱۵ طرح با اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومان مصوب و به ۱۳ طرح با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

طبق گزارش ارائه شده در خصوص آخرین وضعیت پرداختی طرح‌های مشاغل خانگی، ۷۷۰ طرح با ۴۳ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال به بانک معرفی و به ۴ طرح ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز