خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران:

نرخ تورم آبان ماه باز هم کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۷۵۵

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در آذر ماه سال ۱۳۹۳ براساس سال پایه ۱۳۹۰ را منتشر کرد.

مرکز آمار ایران نرخ تورم شهری کشور در دوازده ماهه منتهی به آذر ماه امسال را ۱۶.۸ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه گذشته(۱۷.۸) یک درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در آذر ماه سال ۱۳۹۳ براساس سال پایه ۱۳۹۰ را منتشر کرد.

براساس این گزارش تورم نقطه به نقطه ۱۴.۹ درصد می باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(۱۳.۲درصد) افزایش داشته است.

شاخص کل(برمبنای ۱۰۰ = ۱۳۹۰) در آذر ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۲۰۲.۵ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۲ درصد رشد داشته است.

** شاخص گروه خوراکی ها

همچنین شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۴۳.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.۹ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۴۲ رسید که نسبت به ماه قبل۵.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۲ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه۱۳.۹ درصد است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۸ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آذرماه سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آبانماه ۱۳۹۳(۱۵.۵) کاهش یافته است.

** شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی

برپایه این گزارش، شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در آذر ماه ۹۳ به رقم ۱۸۸.۴درصد رسید که ۰.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد.

میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۹ درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آبان ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۸.۲ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آبانماه ۱۳۹۳(۱۸.۹) کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز