خبرگزاری کار ایران

محمدحسین ادیب در جشنواره بهره وری و بهبود فضای کسب و کار مطرح کرد:

شیوه تامین مالی بانک ها اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۶۶۰

۵۰ درصد وام‌های بانکی را شرکت‌های بزرگ گرفته‌اند و طبق گفته تهرانفر معاون رئیس کل بانک مرکزی این شرکت‌ها در عمل وام‌ها را پس نداده‌اند. این چنین شیوه تامین مالی از ابتدا اشتباه بوده است و اگر هم قوی ترین مدیریت وجود داشته باشد با این نرخ بهره امکان بازگشت وام وجود ندارد.

در حال حاضر شاهد این هستیم که شرکتی‌های در شرف تعطیلی اقدام به اخذ وام می‌کند یعنی هزینه چنین اقدامی به بانک وارد می‌شود بنابر این به دنبال این امر اکنون یک بحران بانکی در راه است زیرا مشکل تولید کننده به دلیل اخذ وام به بانک ها منتقل شده است و وضعیت کنونی هشدار دهنده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ادیب در جشنواره بهره وری و بهبود فضای کسب و کار، گفت: چرا ۵۰ درصد وام‌های بانکی را شرکت‌های بزرگ گرفته‌اند و طبق گفته تهرانفر معاون رئیس کل بانک مرکزی این شرکت‌ها در عمل وام‌ها را پس نداده‌اند.

وی در ادامه افزود: این چنین شیوه تامین مالی از ابتدا اشتباه بوده است و اگر هم قوی ترین مدیریت وجود داشته باشد با این نرخ بهره امکان بازگشت وام وجود ندارد.

وی تصریح کرد: طی ماه های گذشته ۲۰ میلیارد دلار درآمد ارزی دولت در بودجه عمومی بوده است که به طور عمده درآمد ناشی از صادرات انرژی بوده است و با پولی که از توافق ژنو آزاد شده است، اما با تمام این درآمدها اکنون دولت باید ۵۴ درصد درآمد برای حقوق پرداخت شود.

ادیب گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که شرکتی‌های در شرف تعطیلی اقدام به اخذ وام می‌کند یعنی هزینه چنین اقدامی به بانک وارد می‌شود بنابر این به دنبال این امر اکنون یک بحران بانکی در راه است زیرا مشکل تولید کننده به دلیل اخذ وام به بانک ها منتقل شده است و وضعیت کنونی هشدار دهنده است.

وی در خاطرنشان کرد: درآمد از محل هدفمندی یارانه ۴۰ هزار میلیارد تومان است و اکنون هشت هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد، از این درآمد ۴۸۰۰ میلیارد برای بخش سلامت، ۱۸۰۰ میلیارد تومان یارانه برای بافت فرسوده که وزارت مسکن روی آن مانور خبری داد و همچنین ۴۱ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می کنیم.

ادیب تصریح کرد: یعنی دولت بر روی ۸ هزار میلیارد تومانی که وجود ندارد چنین یارانه ای را پرداخت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز