خبرگزاری کار ایران

برنامه های جدید برای کمک به توان بخشی پس از تصادفات

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۹۹

توانبخشی مجموعه ای از خدمات و اقدامات هماهنگ پزشکی، آموزشی، حرفه ای و اجتماعی است که برای بازتوانی فرد معلول و ارتقای سطح کارآیی او در بالاترین حد ممکن به منظور دستیابی به یک زندگی مستقل در جامعه عرضه می شود که ضمن تلاش و زحمت بسیار، مستلزم هزینه های قابل توجهی است و عمدتا افراد توان تامین آن را ندارند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی از برنامه این مجموعه برای توانبخشی افرادی که پس ازتصادفات رانندگی سلامت کامل خود را به دست نمی آورند، خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی، علی جباری با اشاره به نقش پررنگ سازمان بهزیستی کشور در کمک رسانی به معلولان، گفت: توانبخشی مجموعه ای از خدمات و اقدامات هماهنگ پزشکی، آموزشی، حرفه ای و اجتماعی است که برای بازتوانی فرد معلول و ارتقای سطح کارآیی او در بالاترین حد ممکن به منظور دستیابی به یک زندگی مستقل در جامعه عرضه می شود که ضمن تلاش و زحمت بسیار، مستلزم هزینه های قابل توجهی است و عمدتا افراد توان تامین آن را ندارند.

جباری گفت: صندوق تامین خسارت های بدنی با همکاری سازمان بهزیستی به دنبال راهکاری است تا از مصدومان حوادثرانندگی که دچار نقص عضو شده اند، حمایت کند.

وی ادامه داد: پرداخت خسارت به مصدومان حوادثرانندگی که دچار نقض عضو شده اند برای ادامه زندگی به تنهایی کافی نیست و باید تمهیداتی اتخاذ شود که صندوق به دنبال اجرای آن است.

وی همچنین از برنامه صندوق تامین خسارت های بدنی برای شناسایی مقصران حوادثرانندگی که از صحنه تصادف فرار کرده اند با همکاری پلیس راهور خبر داد.

وی با بیان اینکه صندوق تامین خسارت های بدنی مسوول جبران زیان دیدگان حوادثرانندگی که مقصر آن فاقد بیمه نامه شخص ثالث، متواری از محل حادثه یا ناشناس باشد، است، یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد پرونده هایی که در صندوق تشکیل می شود مربوط به مقصران حوادثی است که بعد از تصادف از صحنه حادثه فرار می کنند و هیچ مکانیزمی برای پیگیری آنها نیست.

وی با تاکید بر اینکه مرگ در تصادف در صورتی که عمدی نباشد، قتل شبه عمد خواهد بود، تصریح کرد: مهم ترین مجازاتی که این جرم دارد پرداخت دیه است؛ امروزه شرکت های بیمه پرداخت آن را تضمین می کنند و درصورتی که راننده مقصر بیمه نامه نداشته باشد، صندوق تامین خسارت های بدنی به او کمک خواهد کرد و قتل در نتیجه تصادف رانندگی به قصاص منتهی نمی شود.

جباری ادامه داد: اما اگر بعد از تصادف، مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی یا با وجود اینکه امکان کمک گرفتن از مأموران انتظامی وجود دارد از انجام این کار اجتناب کند یا به منظور فرار از تعقیب، محل اتفاق را ترک و مصدوم را رها کند بر حسب مورد در هر کدام از موارد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات محکوم خواهد شد و دادگاه نمی تواند در مورد این ماده تخفیفی قائل شود.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی در پایان گفت: بنابراین در حال تدوین ساز و کار جدیدی با همکاری پلیس راهور برای یافتن مقصران حوادثرانندگی هستیم که قبل ازتوجه به ریکاوری خسارات پرداختی صندوق هدف توجه رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت اخلاق انسانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز