خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ملت باید بدانند مالیات در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود / مسئولان شفاف صحبت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۵۱

سازمان امور مالیاتی باید شفاف سخن بگوید، باید با متخلفات برخورد‌های اساسی کند. اگر یک واحدی با استفاده از روند‌هایی که اکنون شاهد آن هستیم برای کاهش درصد مالیات، مالیات واقعی خود را پرداخت نکرد، جریمه سنگین شود و عامل و عاملان آن بازداشت شوند.

یک کار‌شناس اقتصادی گفت: حق طبیعی مردم است که بدانند مالیات‌هایی که از آنان دریافت می‌شود در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود.

منصور کمال نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص دریافت مالیات‌ها و اینکه درچه بخش‌هایی هزینه می‌شود، گفت: در کشور‌های دیگر مالیات‌ها خرج توسعه بخش‌های مختلف مردم‌‌ همان کشور می‌شود و به دلیل آگاهی آنان از شفافیت‌ها شهروندان از پرداخت سرباز نمی‌زنند اما در ایران این مهم متفاوت است.

وی ادامه داد: امروز یک ایرانی نمی‌داند مالیاتی که پرداخت می‌کند در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود، همچنین باز هم نمی‌داند که آیا مالیاتی که گرفته می‌شود در کشور عادلانه است یا خیر؟

این کار‌شناس اقتصادی گفت: ما تا به امروز دیده‌ایم که یک کارمند و یک کارگر مالیات‌های خود را داده‌اند چراکه پیش از دریافت حقوقشان مبلغ مالیات از آنان کسر می‌شود اما آیا تولید کنندگان، تجار و دیگر فعالان اقتصادی مالیات‌های خود را آنچه که هست پرداخت می‌کنند. البته باید بگویم هستند فعالانی که براساس قانون هم عمل می‌کنند اما تعداد آنان زیاد نیست.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید شفاف سخن بگوید، باید با متخلفات برخورد‌های اساسی کند. اگر یک واحدی با استفاده از روند‌هایی که اکنون شاهد آن هستیم برای کاهش درصد مالیات، مالیات واقعی خود را پرداخت نکرد جریمه سنگین شود و عامل و عاملان بازداشت شوند. تجربه نشان داده است در صورتی که در یک بخش دولت‌ها قوی ظاهر شوند و قانونی برخورد کنند ریشه فساد اداری هم در آن بخش کاسته خواهد شد و امیدوارم روزی شاهد چنین اقدامات کلیدی در بخش مالیات باشیم.

وی همچنین گفت: ‌‌ همان طور هم که در ابتدا صحبت‌های خود مطرح کرد باید خروجی دریافت مالیات‌ها شفاف روشن شود و اگر مبلغی در بخشی هزینه می‌شود به طور رسمی به اطلاع مردم رسانده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز