خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی:

بانک صنعت و معدن نقش ویژه ای در ارتقا اقتصادی و صنعتی کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۲۳

بانک صنعت ومعدن به عنوان یک بانک توسعه ای و راهبردی نقش ویژه ای در ارتقاء اقتصادی و صنعتی داشته و بذرتوسعه را در کشور می کارد.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی گفت: بانک صنعت ومعدن به عنوان یک بانک توسعه ای و راهبردی نقش ویژه ای در ارتقاء اقتصادی و صنعتی داشته و بذرتوسعه را در کشور می کارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، سید صفدر حسینی که به اتفاق اعضای هیأت عامل آن صندوق در بانک صنعت ومعدن حضور داشت با بیان این که بانک صنعت ومعدن به عنوان یک بانک توسعه ای جایگاه ویژه ای در عرصه اقتصاد و صنعت داردگفت: تعامل صندوق با این بانک می تواند همچون رابطه دو شریک استراتژیک در جهت اهداف توسعه ای کشور باشد و سبب تسهیل روند تولید گردد.

وی با اشاره به این که هدف صندوق توسعه ملی تبدیل منابع نفت به منابعی زاینده و مولّد است گفت: نقش بانک صنعت ومعدن برای دستیابی صندوق به این هدف نقشی کلیدی است.

درابتدای نشست یادشده که اعضای هیأت مدیره و معاونین بانک صنعت ومعدن نیز در آن حضورداشتند رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل این بانک به تشریح نحوه استفاده بانک تحت مدیریت خود ازمنابع صندوق پرداخت.

افخمی مبلغ کل قرارداد انعقاد یافته میان بانک صنعت ومعدن و صندوق توسعه ملی را در ۳ سال گذشته ۱۰.۴ میلیارد دلار ذکرکرد و افزود: براساس درخواست بانک، مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار دیگر نیز توسط صندوق به تصویب رسیده که انعقاد قراردادن آن موکول به عملکرد قرارداد اخیر، به مبلغ ۳.۹ میلیارد دلار است که ماه گذشته منعقد شده است.

وی میزان کل طرح های تأیید شده برای دریافت تسهیلات بانک از محل صندوق را ۵.۹ میلیارد دلار برای ۲۶۴ طرح، میزان گشایش اعتبار شده را ۲.۹ میلیارد دلار برای ۱۲۵ طرح و میزان پرداخت شده را ۶۶۴ میلیون دلار برای ۷۵ طرح ذکر کرد.

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن در بخش دیگری از سخنان خود خبرداد که به زودی ۹ طرح جدید، با استفاده از ۴۷ میلیون دلار منابع صندوق توسعه ملی و به عاملیت این بانک افتتاح می شودکه در نتیجه آن برای ۶۰۰ نفر امکان اشتغال ایجاد خواهد شد.

افخمی به ارائه پیشنهاداتی در خصوص نحوه همکاری بانک صنعت ومعدن و صندوق توسعه ملی پرداخت که از آن میان میتوان به تغییر شرایط صندوق برای طرح های دانش بنیان، نظیر نرخ سود و دوره باز پرداخت تسهیلات اشاره کرد.

وی با اشاره به توجه ویژه این بانک به طرح های بخش خصوصی و استفاده از منابع صندوق در جهت تأمین مالی طرح های یاد شده از حمایت های صندوق توسعه ملی از بانک صنعت ومعدن تقدیر و تشکر کرد گفت: تا کنون بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بخش خصوصی پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز