خبرگزاری کار ایران

معاون نظارتی بانک مرکزی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

موسسات غیرمجاز آرمان و‌نور در آستانه جایگیری در سایت بانک مرکزی / ورود نیروی انتظامی به بازی غیرمجازها

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۹۱

برای شناسایی موسسات غیر مجاز که پراکنده هستند؛ برای ما ناشناخته‌اند و معلوم نیست درونشان چه می‌گذرد؛ با دادستانی و نیروی انتظامی هماهنگ کرده‌ایم.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: موسسات آرمان و نور خود را با شاخصه‌های بانک مرکزی تطبیق داده‌اند و در آستانه گرفتن مجوز هستند اما برای شناسایی موسسات فاقد مجوز کوچکتر که برای ما ناشناخته هستند با نیروی انتظامی صحبت‌هایی شده اس که وارد عمل شوند.

حمید تهرانفر؛ معاون نظارتی بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به موسسات اعتباری غیرمجاز، گفت: پذیره‌نویسی موسسسه آرمان تمام شده است و نور هم در حال تاسیس هیات موسس است.

وی از نهایی شدن کار دو موسسه غیرمجاز دیگر خبر داد اماترجیح داد نامی از آن‌ها نبرد و ادامه داد: چند موسسه بزرگی که نگرانی‌ها پیرامون آن‌ها بود در آستانه گرفتن مجوز از سوی بانک مرکزی هستند.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: یکی دو موسسه نیز همکاری لازم را با بانک مرکزی نداشتند و به دلیل مشکلات به وجود آمده به مرجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

وی در پاسخ به این سئوال که این موسسات برای دریافت مجوز بانک مرکزی چه شاخصه‌هایی را رعایت کرده‌اند؟، گفت: ترکیب سهامداران، مبلغ سرمایه هیات مدیره صلاحیت‌دارشان و ترکیب دارایی‌هایشان موارد بوده است که ملزم به رعایت آن‌ها بودند و این کار‌ها صورت گرفت.

تهرانفر با اشاره به تعداد زیاد و پراکنده موسسات فاقد مجوز که بانک مرکزی در شناسایی آن‌ها دچار مشکل است، ادامه داد: برای شناسایی این موسسات که برای ما و مردم ناشناخته هستند و معلوم نیست درونشان چه می‌گذرد با دادستانی و نیروی انتظامی هماهنگ کرده‌ایم.

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان این مطلب که این موسسات هر روز که می‌گذرد بیشتر به حاشیه می‌روند، تصریح کرد: قرار است نیروی انتظامی در سراسر کشور از هر واحدی که ارائه خدمات پولی و بانکی می‌کند پرسش کند که آیا دارای مجوز از سوی بانک مرکزی است یا خیر؟

وی در پاسخ به این سئوال که این برخورد از چه زمان آغاز خواهد شد؟، گفت: در آینده‌ای نزدیک این همکاری شروع خواهد شد اما قبل از آن باید این چند موسسه بزرگ سامان بگیرند لذا سعی ما بر این است که با شدت و قوت اما با آرامش کار‌ها را جلو ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز