خبرگزاری کار ایران

/ نمایشگاه مطبوعات - غرفه ایلنا /

محمد شریعتمداری: اگر هر انتقادی را سیاه نمایی بنامیم، جامعه به انحطاط می رود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۲۵۲

باید شرایطی را فراهم کنیم که همه بخش های خالی لیوان را ببینند و خدماتی که در یک نظام صورت می گیرد چه در بنگاه های خصوصی و چه در بنگاه ها و بخش های دولتی نتوانند ببینند و شرایط یاس بر جامعه حاکم می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، از غرفه ایلنا بازدید و با خبرنگار این خبرگزاری گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در این بازدید و گفت و گو درباره فضای نمایشگاه گفت: فضای نمایشگاه بسیار گرم و صمیمی است. من دو سال پیش در شرایط ویژه قبل از انتخابات ریاست جمهوری به نمایشگاه آمدم که در آنجا من جای خالی برخی از روزنامه ها را با بی مهری به خوبی احساس کردم.

وی ادامه داد: اما امروز بسیاری از آن رسانه ها و روزنامه ها در این نمایشگاه حضور دارند و جو آرامی با روحیه و حفظ منافع کشور و با آزادی و بیان دیدگاه ها به مردم انعکاس دهنده به آنها هستند اقدام می کند. البته من بسیار امیدوار هستم که شرایط از این نیز مطلوب تر شود.

وی با بیان اینکه حضور مطبوعات و رسانه ها در جامعه از این چیزی که امروز وجود دارد باید مطلوب تر باشد بیان کرد: اما می دانم برخی از کارها خوب است و برخی از کارها بد و سیاه نمایی کار بسیار بدی است اما انتقاد کار بسیار خوبی است و تشخیص و تمیز آن وظیفه کسانی است که در این حوزه فعالیت می کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: ما اگر جامعه با فکر را تحت فشار قرار دهیم و هر انتقادی را سیاه نمایی بنماییم آن جامعه را از بیان عقایدش منصرف کرده ایم و جامعه به سمت انحطاط خواهد رفت.

شریعتمداری اضافه کرد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که همه بخش های خالی لیوان را ببینند و خدماتی که در یک نظام صورت می گیرد چه در بنگاه های خصوصی و چه در بنگاه ها و بخش های دولتی نتوانند ببینند و شرایط یاس بر جامعه حاکم می شود.

وی با تاکید بر اینکه حاکم کردن جریان یاس و ناامیدی در جامعه امر مذمومی است تصریح کرد: اما این نقد نکردن فعالیت های گذشته و عبرت نگرفتن از تجارب گذشته می تواند چاه های بسیار بزرگی را برای فعالیت های کشور ایجاد کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در این گفت و گو همچنین درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: ما از شروع دولت جدید با توجه به وعده های انتخاباتی به سرعت در صدد احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بوده ایم. البته این کار نیاز به مطالعه و بررسی داشت و دارد و ما سعی کرده ایم نظرات کارشناسان مختلف را در این باره بدانیم.

مشروح این گفت وگو متعاقبا منتشر می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز