خبرگزاری کار ایران

بایزد مردوخی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

احتمال چاپ اسکناس وجود دارد / کاهش بهای نفت برای دولت دردسر ساز می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۲۵

در شرایط کمبود بودجه دولت برای تخصیصی منابع باید برنامه پنجم توسعه را مدنظر قرار دهد و بر اساس اولویت‌هایی که در این برنامه تعیین شده است عمل کند.

یک کار‌شناس اقتصادی از احتمال چاپ اسکناس به دنبال کاهش بهای نفت خبر داد.

بایزید مردوخی، کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و تاثیر آن بر روی بودجه سال جاری، گفت: با توجه به اینکه بودجه امسال با نفت بشکه‌ای ۱۰۰ دلار بسته شده است و در حال حاضر به حدود ۸۵ دلار رسیده است به طور حتم دولت با کمبود بودجه مواجه خواهد شد.

بنا به گفته وی این کاهش قیمت نفت موجب خواهد شد که هزینه‌های ارزی واردات کالاهای اساسی، واسط‌ه‌ای و کالاهای سرمایه‌ای جهت سرمایه‌گذاری تولیدی با مشکل روبرو می‌شود.

مردوخی همچنین به کسری بودجه و چالش های پیش روی دولت در آینده اشاره کرد و بیان داشت: دولت به طور حتم در پرداخت حقوق، دستمزد و خرید کالا‌ها و دیگر خدماتی که به آن نیاز دارد نیز با مشکل مواجه خواهد شد و جدای از آن بازپرداخت بدیهی‌های دولت به پیمانکاران و مشاوران هم بیش از گذشته تشدید می‌شود.

این کار‌شناس اقتصادی با بیان این مطلب که طبق پیش‌بینی‌ها نفت از قیمت فعلی هم پایین‌تر خواهد آمد، تصریح کرد: این مسئله مدیریت بودجه‌ای را مشکل‌تر می‌کند اما غیر ممکن نیست و دولت توانایی مدیریت هزینه‌هایش را دارد اما احتمال توسل دولت به چاپ اسکناس وجود دارد.

مردوخی در پاسخ به این سئوال که آیا چاپ اسکناس در تناقض با سیاست مهار تورم دولت نیست؟، گفت: غیر از این چاره‌ای وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز