خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک شهر اعلام کرد:

گشایش ال سی توسط بانک شهر / آمار تسهیلات بانک شهر محرمانه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۶۲۶

۷۵ درصد منابع بانک مردمی و ۲۵ درصد آن توسط شهرداری‌ها تامین می‌شود که ۴۵ درصد سپرده‌های مردم به عنوان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود اما در خصوص میزان ریالی آن‌ها به دلیل محرمانه بودن نمی‌توانم گزارشی ارائه دهم.

مدیر عامل بانک شهر با بیان از صدور مجوز مرحله دوم فعالیت ارزی این بانک توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: ۷۵ درصد منابع بانک مردمی و ۲۵ درصد آن توسط شهرداری‌ها تامین می‌شود که ۴۵ درصد سپرده‌های مردم به عنوان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود اما در خصوص میزان ریالی آن‌ها به دلیل محرمانه بودن نمی‌توانم گزارشی ارائه دهم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین محمد پورزرندی، مدیر عامل بانک شهر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد با بیا اینکه بانک مرکزی مجوز مرحله دوم فعالیت ارزی بانک شهر را صادر کرده است، گفت: پیش از این بانک در سیزده بند دارای مشکلاتی بود از قبیل الکترونیکی، نبودن حسابرسی و میزان سرمایه که با برطرف کردن این موارد، این مجوز صادر شد. لازم به ذکر است که این مجوز در تاریخ ۵ مهر ماه صادر شده است.

وی افزود: با صدور این مجوز امکان گشایش ال سی توسط بانک شهر فراهم شده است که در شرایط تحریم امروز می‌تواند در پیشبرد پروژه‌های شهری مفید باشد. با گشایش ال سی می‌توان واگنهای مترو، ‌تجهیزات آتش نشانی، تجهیزات خدمات شهری مانند جاروبرقی و اتوبوسهای واحد امکان پذیر خواهد بود که البته ۸۰ واگن مترویی که وارد شده است به فاینانسهای قبل مربوط می‌شود.

۴۵ درصد سپرده مردم را تسهیلات می‌دهیم

پورزرندی در پاسخ سوال ایلنا در خصوص میزان تسهیلات بانک شهر، گفت: ۷۵ درصد منابع بانک شهر مردمی است و ۲۵ درصد منابع شهرداری است که ۴۵ درصد از کل سپرده‌های مردمی به عنوان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود. اما به دلیل محرمانه بودن آمار ریالی نمی‌توان جزئیات میزان آن را بگویم.

مدیر عامل بانک شهر تصریح کرد: در صورتی که حتی یک مورد وجود داشته باشد شخصی در بانک شهر سپرده و متقاضی دریافت تسهیلات بوده و این رقم به او اهدا نشده است به سامانه ۸۶۵۵ اعلام کنید که مطمئنا رسید گی خواهد شد.

وی با اشاره به عمده تسهیلات پرداخت شده بانک شهر افزود: در طرح فعالان اقتصادی بیشتر در حوزه‌های مسکن و تولیدی تسهیلات پرداخت کردیم و سعی بر این بوده است که به دلال‌ها تسهیلاتی پرداخت نشود و بنده هر گونه این نکته را که بانک شهر تنها به شهرداری‌ها تسهیلات می‌دهد وبه مردم پرداختی ندارد را تکذیب می‌کنم.

معوقات ۸۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی به بانک شهر

پورزرندی در خصوص میزان معوقات بانک شهر گفت: کمتر از ۴ درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود و چیزی در حدود ۸۰ میلیارد تومان می‌شود که اکثر این بدهی‌ها مربوط به بخش خصوصی است و شهرداری‌ها جز بدهکاران ما نیستند زیرا حداقل چیزی که آن‌ها نداشته باشند ملک ا ست که به عنوان بدهی خود ارائه می‌دهند همچنین بانک شهر بدهکار دانه درشت بانکی ندارد.

مدیر عامل بانک شهر در خصوص شبهات مطرح شده درمورد فعالیتهای ارزی شرکت جهان در سال ۹۱ گفت: بازرسی‌های آن به طور دقیق مورد انجام شده است و فعالیت ارزی این شرکت چیزی درحدود ده تا بیست میلیارد تومان برآورد شده است.

پورزرندی با بیان این مطلب که در برنامه پنج ساله بانک شهر در نظر داریم سرمایه به ۵ هزار میلیارد تومان برسانیم افزود: دو سال پیش براساس مصوبه مجمع قرار شد که سرمایه بانک را از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم که این کار انجام شده است و تاپایان امسال نیز این رقم به ۱۶۰۰ میلیاردتومان خواهد رسید. که مصوبه مجمع را گرفته‌ایم ومنتظر صدورمجوز از سوی بانک مرکزی و بورس هستیم.

وی درخصوص بنگاه داری بانک شهر گفت: ما به عنوان ناظر عمل می‌کنیم وبانک شهر نه دارای بنگاه وشرکتی است ونه سهام‌های بزرگ پتروشیمی ونفت را در اختیار دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ ۱۶ شرکت تحت نظارت بانک شهر هستند که این بانک به عنوان هلدینگ نقش نظارت بر آن‌ها را دارد و مستقیم تاسیس شرکت نداشته‌ایم.

پورزرندی با اشاره به فعالیتهای بانک شهر در پروژه‌های شهری افزود: در گذشته کمتر از یک درصد منابع مالی و بانکی در پروژه‌های شهری هزینه شده است که بانک شهر در شهر‌های فقیر صددرصد سپرده بانک را به آبادانی شهر اختصاص می‌دهیم شهرداری هم مشتری ما هستند و هم سهامداران.

بانک مرکزی مجوز کیف پول الکترونیکی بانک شهر را صادر کرده است

پورزندی در خصوص کیف پول الکترونیکی بانک شهر نیز گفت: درحال حاضر با اکثر استان‌ها قرارداد صدور کارتهای شهروندی را بسته‌ایم و تمام شعبه‌های ما این کارت را صادر می‌کنند.

وی افزود: با وزارت ارشاد، ‌شهرداری و سازمان‌ها برای ارائه خدمات صحبتهایی صورت گرفته است و مجوز آن را نیز از بانک مرکزی گرفته‌ایم.

مدیر عامل بانک شهر با بیان این مطلب که در نظر داریم کارت خوان بانک شهر یکی از pos‌های بر‌تر کشور با شد تصریح کرد: هدف گذاری ما این است که جز ۴یا ۵ بانک بر‌تر کشور باشیم همچنین ما اعتقادی به وسعت شعب فیزیکی نداریم بلکه گسترش شعب بانکداری الکترونیکی مد نظر ما است.

پورزرندی ادامه داد: درحال حاضر در خیابان ثارالله محمود یه و بیهقی کیوسک الکترونیکی بانک شهر ارائه خدمات می‌کند که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در یک ماه آینده در هفت میدان شهر نیز این اتفاق صورت خواهد گرفت. همچنین در هر شهر دو باجه راه اندازی می‌شود. همچنین صحبتهایی با شهرداری صورت گرفته است که کیوسک‌های روزنامه فروشی با تغییراتی در دکوراسیون خود خدمات بانکداری الکترونیک را ارائه دهند که در این باجه‌ها صدور کارت هدیه، چک و دیگر خدمات بانکی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر خدمات الکترونیکی بانک شهر گفت: اتوبانک یکی دیگر از خدماتی است که در آینده ارائه می‌دهیم به این صورت که شخص با پارک کردن ماشین خود نزدیک به باجه itm می‌تواند کار بانکی خود را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز