خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد:

گشایش اعتبار ۸۵۰ میلیون دلاری در ۵ ماهه نخست

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۶۱

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از گشایش اعتبار ۸۵۰ میلیون دلاری در ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از گشایش اعتبار ۸۵۰ میلیون دلاری در ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخباراقتصادی و دارایی(شادا)، علی اشرف افخمی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: این میزان گشایش اعتباری در حالی صورت گرفت که هنوز سختی تحریم‌ها باقی است.

وی سهم بانک صنعت و معدن در اعطای تسهیلات به بخشهای مختلف بخصوص صنعت را خوب ارزیابی کرد و گفت: سهم این بانک در تأمین مالی بخش صنعت و معدن ۱۷ درصد می‌باشد که در مقایسه با سایر بانک‌ها رقم قابل توجهی است.

افخمی با بیان اینکه رقم مطالبات معوق بانک صنعت و معدن در مقایسه با سایر بانک‌ها پایین است، تصریح کرد: نسبت مطالبات جاری به غیرجاری در این بانک ۹.۱درصد می‌باشد که این رقم در حال حاضر به ۸.۶ درصد رسیده است.

وی گفت: این بانک در بین سایر بانک‌ها از نظر پایین بودن میزان مطالبات معوق رتبه اول را داراست.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از رشد ۲۰ درصدی سپرده‌ها در این بانک خبر داد و افزود: میزان وصولی‌های این بانک نیز ۳۱ درصد افزایش یافته است که حاکی از تعامل خوب با سرمایه گذاران می‌باشد.

افخمی گفت: با توافق صورت گرفته قرار داد ۳.۹ میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی در سال جاری صورت گرفته که در صورت جذب، رقم آن افزایش می‌یابد.

مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب که در پنج ماهه نخست امسال این بانک بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری ۱۸ طرح سرمایه گذاری کرده است، افزود: بهره برداری این ۱۸ طرح در حدود ۵۵۰ میلیون دلار ارز بری داشته و باعثایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۲۰۰ نفر شده است.

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه‌ای وظیفه‌اش تامین مالی پروژه هاست، گفت: این ۱۸ طرح شامل واحدهای صنعتی و تولیدی از قبیل نیروگاه برق، پالایشگاه، پتروشیمی، داروسازی و واحدهای شیشه، گاز و شمش می‌باشد.
وی از بهره برداری حدود ۴۰ طرح دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بانک صنعت و معدن تامین مالی این ۴۰ طرح را بر عهده دارد که از جمله آن‌ها پتروشیمی لرستان با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳۰ میلیون یورو و پتروشیمی مهاباد بالغ بر ۲۳۳ میلیون یورو می‌باشد که فازهای اولیه آن اجرایی شده و به زودی شاهد بهره برداری این دو پروژه ملی خواهیم بود.

افخمی تصریح کرد: مجموع این ۴۰ طرح حدود ۹۵۰ میلیون دلار نیاز ارزی دارند و اشتغال زایی مستقیم این طرح‌ها نیز چیزی در حدود ۴۵۰۰ نفر برآورد شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن، در ادامه به مصوبات این بانک در پنج ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این دوره زمانی، ۲۹ طرح مصوب شده که تشریفات اداری آن در شرف انجام است و بانک صنعت و معدن تامین مالی آن‌ها را بر عهده گرفته است.

وی افزود: این ۲۹ طرح حدود ۲.۲ میلیارد دلار ارز بری خواهند داشت و مجموع میزان سرمایه گذاری این بانک در این طرح‌ها که عمدتا پروژه‌های زیرساختی هستند، شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

افخمی از جمله این ۲۹ طرح که مصوب شده‌اند، به راه آهن سریع السیر تهران - قم –اصفهان اشاره کرد که در مهرماه اعتبار آن گشایش خواهد یافت.

وی همچنین افزود: خطوط مترو برخی از شهر‌ها از جمله کرج و چند پروژه تولید سیمان و فولاد مثل جهان فولاد کرمانشاه و فولاد و سیمان مهران نیز از جمله این ۲۹ طرح به شمار می‌روند.

افخمی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن موفق شد دو ماه قبل تامین مالی فاز دوم پتروشیمی ایلام به ارزش ۲۸۹ میلیون یورو را مصوب کند، گفت: ظرف چند ماه آینده، اعتبار این پروژه عظیم نیز باز خواهدشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این بانک برای سال‌های آتی نیز گفت: در حال حاضر ۵۵ طرح کوچک، متوسط و بزرگ در دست بررسی است که میزان ارز بری آن حدود ۱۲ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برخی از این طرح‌ها در حوزه زیرساخت هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح دو خطی و برقی کردن راه آهن تهران - مشهد اشاره کرد و تفاهم نامه این طرح نیز با وزارت راه و شهرسازی به امضا رسیده و در جریان تصویب است.

افخمی همچنین به تامین مالی بخشی از هزینه توسعه مترو خطوط ۶ و ۷ تهران و چند طرح پتروشیمی، فولاد و متانول ظرف سال های آتی توسط این بانک خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز