خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

۱۵۰ هزار وام ازداج پرداخت می‌شود / میزان مطالبات معوق بانک کمتر از یک درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۱۷۴

این بانک در زمینه جذب پس‌انداز قرض‌الحسنه در رتبه چهارم قرار دارد و تنها ۳ بانک قبل از بانک قرض الحسنه مهر ایران هستند همچنین، این بانک آمادگی دارد که به عنوان بانک عامل قرض‌الحسنه عمل کند و کلیه منابع قرض‌الحسنه را جمع کرده و به افراد واجدالشرایط تسهیلات پرداخت کند و در حال حاضر طرحی وجود دارد که از منابع یارانه نقدی برای مردم وام قرض‌الحسنه پرداخت شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت ۱۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با اعتبار ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار وام قرض الحسنه ازدواج توسط این بانک پرداخت شده است و میزان معوقات بانک و مشکوک‌الوصولی‌ها نیز کمتر از یک درصد و چیزی در حدود ۹ دهم درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا مصطفی‌پور در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در وزارت اقتصاد برگزار شد در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پرداخت ۱۵۰ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در رتبه دوم کشور قرار دارد همچنین، در کل تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، مطالبات معوق صفر است.

وی افزود: برای امسال پیش‌بینی ۱۵۰ هزار وام ازدواج صورت گرفته که ۹ هزار فقره آن در حال پرداخت و تشکیل پرونده است و همچنین باجه تشکیل پرونده شیفت عصر پیش‌بینی کرده‌ایم تا روال کار سریع‌تر انجام شود.

مصطفی‌پور با بیان این مطلب که کمتر از هفت سال از عمر این بانک می‌گذرد افزود: این بانک در زمینه جذب پس‌انداز قرض‌الحسنه در رتبه چهارم قرار دارد و تنها ۳ بانک قبل از بانک قرض الحسنه مهر ایران هستند همچنین، این بانک آمادگی دارد که به عنوان بانک عامل قرض‌الحسنه عمل کند و کلیه منابع قرض‌الحسنه را جمع کرده و به افراد واجدالشرایط تسهیلات پرداخت کند و در حال حاضر طرحی وجود دارد که از منابع یارانه نقدی برای مردم وام قرض‌الحسنه پرداخت شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال منابع قرض‌الحسنه بانک بوده و ۲۴ هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات وجود دارد که متوسط تسهیلات از ۵ میلیون تومان تجاوز نمی‌کند همچنین در مجمع عمومی سال ۹۲ رشد ۵۱ درصدی رشد منابع بانک تایید و تصویب شد.

وی در خصوص منابع، مصارف بانک گفت: بانک به گونه‌ای عمل کرده است که تا کنون هیچ برداشتی از منابع بانک مرکزی نداشته است و مجموع مطالبات معوق و سررسید گذشته و مشکوک الوصول کمتر از ۹ دهم درصد است.

مصطفی‌پور در مورد تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه گفت: با سپرده‌ گذاری حقیقی و حقوقی نزد بانک تا دو برابر امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد و در این راستا با سازمان زندان‌ها قراردادی برای زندانیان منعقد شده است که مطالبات معوق آن‌ها نیز حدود ۰.۹ درصد است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد منابع بانک مردمی است، یادآور شد: برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری ۱۰ بانک سهامدار این بانک ۵۰ درصد سرمایه باقی‌مانده خود را تامین کنند.

وی علت پایین بودن معوقات این بانک‌ را ۳ عامل دانست و خاطرنشان کرد: ارزشی بودن سپرده قرض‌الحسنه و تسهیلات آن، مباحثمدیریتی و نیز پایین بودن میزان تسهیلات نسبت به وام‌های تجاری نیت کلاهبرداری را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کل منابع قرض‌الحسنه سال ۹۲ را ۲۰ هزار میلیارد ریال دانست و افزود: طی ۵ ماه گذشته این میزان به ۲۸ هزار میلیارد ریال رسیده است همچنین، محل مصرف قرض‌الحسنه از دو محل بازپرداخت اقساط و تسهیلات بوده و نیز منابع جدیدی که تجهیز می‌شوند انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز