خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه در گفت وگو با ایلنا:

مجلس وظیفه دفاع از منافع ملی را فراموش کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۶۷۶

چرا نمایندگان مجلس در زمان فساد ۳ هزار میلیارد تومانی، بدهکاران بانکی و فساد بیمه فاطمی ورود پیدا نکردند؟ چرا بیکاری، تورم، رشد منفی اقتصادی را در دولت احمدی‌نژاد با وجود درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری ریشه یابی نمی‌کنند؟

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه مجلس وظیفه دفاع از منافع ملی را فراموش کرده، خطاب به وزیر علوم گفت: اگر استیضاح به برکناری نیز بیانجامد نباید رسالت اصلی و بازگویی حقایق را فراموش کنید چرا که مسئله اصلی دفاع از واقعیات و افشای رانت خواران است.

مهدی پازوکی، استاد دانشگاه و کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص طرح استیضاح " وزیر علوم " و کوتاهی نمایندگان مجلس در انجام وظایف نظارتی در کمک به قوه قضائیه برای به سرانجام رساندن پرونده فساد مالی دولت گذشته، گفت: مجلس ایران به جای انجام وظیفه توسعه‌ای با مسائل سیاسی برخورد می‌کند.

مجلس وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است

وی افزود: مشکل توسعه نیافتگی جامعه و اقتصاد ایران این است که مجلس وظیفه اصلی خود که همانا هدایت امور در پیشرفت اقتصاد و دفاع از منافع ملی است فراموش کرده است.

افشاگری وزیر قابل تقدیر است، می‌توانست سازش کند

پازوکی در خصوص طرح استیضاح وزیر علوم، خاطرنشان کرد: این مجلس باید از وزیر که در جهت جلوگیری از رانت حرکت کرده حمایت کند در حالی که می‌توانست سازش کرده و به مردم خیانت کند.

وی تصریح کرد: مردم با زیرکی به رئیس جمهوری رای دادند که از حقوق قانونی و انسانیشان دفاع می‌کند و می‌دانستند که این شخص از جنس خودشان است لذا کابینه‌اش نیز نمی‌تواند غیر از این باشد.

رتبه علمی روسای دانشگاه در دو دولت را مقایسه کنید

این استاد دانشگاه با طرح این سوال که آیا این وزیر کوچک‌ترین سوء استفاده مالی داشته است؟، ادامه داد: وزیر علوم در انتخاب روسای دانشگاه بسیار موفق عمل کرده به نحوی که مرتبه علمی روسای کنونی بسیار بالا‌تر از روسای قبلی است و ضمن اینکه بازگرداندن دانشجویان ستاره دار به دانشگاه نیز نباید منفی تلقی شود.

بورسیه‌های غیر قانونی، تربیت اساتید بی سواد و سکوت نمایندگان

وی با بیان اینکه وزیر علوم در راستای جاذبه حرکت کرده است، تاکید کرد: مجلس به جای واکنش به روند اقدامات مثبت و قانونی وزیر علوم باید نسبت به بورسیه‌های غیر قانونی که به تربیت اساتید بی‌سواد منجر می‌شد واکنش نشان می‌داد.

پازوکی با بیان اینکه نهادهای نظارتی باید به جای کارشکنی از وزیر علوم حمایت کنند تا در تاریخ ماندگار شوند، از فرجی دانا خواست که در جلسه استیضاح اعلام کند که ۳هزار نفر بورسیه به کجا وصلند؟ بگوید که چرا از ۱۲۷ ایرانی که از سال ۷۵ در المپیاد‌ها حضور داشته‌اند چرا ۸۷ نفر ایران را ترک کرده‌اند؟

نمایندگان پیام جامعه را دریافت نکرده‌اند / منتظر پاسخ مردم در انتخابات باشید

وی با بیان اینکه چرا احمدی‌نژاد سرمنشاء فساد‌ها از سوی نمایندگان استیضاح نشده، خاطرنشان کرد: نمایندگان هنوز پیام جامعه را دریافت نکرده‌اند، متوجه نیستند مردم در این دولت به دفاع از حقوق شهروندی و دیدگاه‌های انسانی رای داده‌اند و چنانچه نمایندگان این قضیه را درک نکنند قطعا جامعه در انتخاباتی زودهنگام به گونه‌ای دیگر عمل خواهند کرد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: نمایندگان باید زمانی که در وزارت علوم قبلی سوء استفاده‌هایی صورت می‌گرفت و یا رانت‌هایی که وجود داشت وارد عمل شده و استیضاح را مطرح می‌کردند چرا که هیچ شخص غیررانتی حاضر نیست از ایشان دفاع کند.

استیضاح وزیر توهین به ملت ایران است، مردم فراموشکار نیستند

وی خاطرنشان کرد: مهم نیست که وزیر علوم " استیضاح " شود مهم این است که حقایق افشا شود چرا که مردم هیچگاه موضوع استیضاح و نمایندگان استیضاح کننده را فراموش نخواهند کرد و هردو در اذهان مردم باقی خواهند ماند چرا که مردم ایران فراموشکار نیستند و استیضاح این وزیر که توهین به ملت ایران است را از یاد نمی‌برند.

پازوکی گفت: فتنه گر کسانی هستند که از رانت استفاده می‌کنند و با تمسک ظاهری به اسلام ریشه آن را می‌زنند و باعثبدبینی به ارزشهای اسلام می‌شوند.

وی ادامه داد: چرا نمایندگان مجلس در زمان فساد ۳ هزار میلیارد تومانی، بدهکاران بانکی و فساد بیمه فاطمی ورود پیدا نکردند؟ چرا بیکاری، تورم، رشد منفی اقتصادی را در دولت احمدی‌نژاد با وجود درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری ریشه یابی نمی‌کنند؟

مردم فرق دفاع از منافع ملی یا گروهی را می‌دانند / مدیران رانتی بی سواد را به مردم بشناسانید

این اقتصاددان با بیان اینکه سخن مودبانه دولت روحانی با دنیا منجر به کاهش انتظارات تورمی شد، خاطر نشان کرد: دولت باید کمک کند که مدیران اقتصادی بی‌سوادی که در دولت گذشته با رانت روی کار آمدند به مردم بشناساند و مجلس نیز حمایت کند آنگاه مردم خواهند فهمید که نمایندگان از حقوق ملی دفاع می‌کنند یا منافع گروهی.

وی با بیان اینکه تندروهای مجلس جز منافع باندی خود را نمی‌بینند، تاکید کرد: رئیس جمهور باید بصورت تمام قد و با قاطعیت با دفاع از وزیر علوم منزلت را به مردم بازگرداند و از موضع خود عقب نشینی نکند و نمایندگان نیز از نظر دور ندارند که اگر چنین رویه‌هایی را دنبال کنند در انتخابات آزاد بعدی قطعا انتخاب نخواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز