خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

سپرده‌گذاری ۲۲ میلیارد دلاری بانک مرکزی در چین

کد خبر : ۱۹۴۴۹۳

سیف در خصوص سپرده‌گذاری ۲۲ میلیارد دلاری بانک مرکزی در چین گفت: برای استفاده از منابع این سپرده‌گذاری باید مکانیزم‌های شفافی تدوین کنیم تا امکان استفاده از این منابع از طریق فاینانس برای پروژه‌های عمرانی و نیازهای کشور استفاده کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش نرخ تورم گفت: متناسب با این روند در ساختار نرخ سود بانکی در زمینه سپرده و تسهیلات، بازنگری می‌شود.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله سیف در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ تورم اظهارداشت: متناسب با روند نزولی نرخ تورم، در ساختار نرخ سود بانکی در زمینه سپرده‌ها و تسهیلات بازنگری خواهد شد.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی را بخش اقتصادی بانک مرکزی در دست تهیه دارد که پس از نهایی شدن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مسکن گفت: بانک مرکزی کاملاً موافق با سیاسته‌ای پیشنهادی بخش مسکن است و در همین زمینه هماهنگی بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ایجاد شده و ضمن اینکه باید تدارک‌های لازم برای طراحی ابزارهای جدید مالی برای تجهیز منابع به سمت بخش مسکن انجام شود.

سیف افزود: امیدواریم برنامه‌هایی که برای بخش مسکن اجرا می‌شود بتواند تحرکی در سمت تقاضای مسکن ایجاد کند.

وی در خصوص سپرده‌گذاری ۲۲ میلیارد دلاری بانک مرکزی در چین گفت: برای استفاده از منابع این سپرده‌گذاری باید مکانیزم‌های شفافی تدوین کنیم تا امکان استفاده از این منابع از طریق فاینانس برای پروژه‌های عمرانی و نیازهای کشور استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز