خبرگزاری کار ایران

اوکراین روابط تجاری خود را با روسیه کاملا قطع می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۱۹

اوکراین آماده می‌شود تا به طور کامل روابط تجاری خود را با روسیه قطع کند، قطع روابط با روسیه به دنبال تحریم‌هایی است که کشورهای غربی بر علیه روسیه انجام داده‌اند.

نخست وزیر اوکراین با بیان اینکه اوکراین به طور کامل روابط تجاری خود را با روسیه قطع می‌کند، اعلام کرد: زمان آن رسیده است که روسیه طعم تلخ قوانین بین‌المللی را بچشد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، نخست وزیر اوکراین گفت: اوکراین آماده می‌شود تا به طور کامل روابط تجاری خود را با روسیه قطع کند، قطع روابط با روسیه به دنبال تحریم‌هایی است که کشورهای غربی بر علیه روسیه انجام داده‌اند.

آرسنی یاتسن‌یوک‌ تأکید کرد: زمان آن رسیده است که بازارهای روسیه بسته شده و متحمل ضرر شوند و روسیه طعم تلخ قوانین بین‌المللی را بچشد.

وی در سخنرانی‌ خود درباره اجلاس تنوع‌سازی بازارهای صادراتی گفت: «عواقب تحریم‌های اقتصادی را برای روسیه درک می‌کنم و همچنان می‌فهمم که روسیه تنها بازار دنیا برای محصولات اوکراین نیست، بنابراین دولت اوکراین آماده انجام هر اقدامی برا تنوع‌سازی بازارهای خود در کوتاه مدت است.»

در سال ۲۰۱۳ کل صادرات روسیه به اوکراین ۴.۵ تا ۶ درصد بود اما ۲۴ درصد محصولات اوکراین مستقیم به روسیه صادر شد.

کمیته نوع‌آوری‌های شهری روسیه اعلام کرد: اگر روابط تجاری اوکراین و روسیه به طور کامل برداشته شود روسیه تنها ۱.۱ درصد از بازارهای صادراتی خود به ارزش ۵.۸ میلیارد دلار از دست می‌دهد و اکثر کالاها در بازارهای دیگری به فروش خواهد رفت ضمن اینکه تأثیر قطع روابط تجاری بر صادرات اوکراین حدود ۱۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

یاتسن یوک گفت: برآورد اوکراین نشان می‌دهد که این کشور با قطع روابط تجاری حدود ۵ میلیارد دلار از بازار خود را از دست خواهد داد.

هفته گذشته روز چهارشنبه آمریکا لیست تحریم‌های خود را درباره افراد، موسسات مالی و شرکتهای دفاعی که تصور می‌کرد در ناپایداری شرایط اوکراین دخیل هستند را تحریم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز