خبرگزاری کار ایران

قیمت طلا روند صعودی را دنبال می کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۷۱

هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک ۱.۸۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و ۱۳۳۷ دلار معامله شد.

قیمت جهانی طلا با اقدام معامله‌گران برای سود بردن از صعود چشمگیر آن تا پایان روز جمعه اندکی کاهش یافت اما این فلز گرانبها هفته گذشته برای ششمین هفته پی در پی صعود کرد.

به گزارش ایلنا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک ۱.۸۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و ۱۳۳۷ دلار معامله شد.

قیمت طلا در طولانی‌ترین رشد هفتگی پی در پی از اوت سال ۲۰۱۱ به این طرف، طی هفته گذشته ۱.۳ درصد رشد کرد.

قیمت‌ها روز پنج شنبه به دنبال انتشار خبر مشکلات مالی در اسپیریتو سانتو اینترنشنال که شرکت مادر بانک اسپیریتو سانتوی پرتغال است و تجدید شدن نگرانی‌ها نسبت به سیستم مالی اروپا صعود کرد. تقاضای سرمایه گذاران برای طلا در شرایط آشفتگی سیاسی یا اقتصادی با این اعتقاد که این فلز ارزش خود را بهتر از دارایی‌های دیگر نگه می‌دارد، افزایش پیدا می‌کند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، گزارش آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا که چهارشنبه گذشته منتشر شد، نشان داد بانک مرکزی تدابیر محرک اقتصادی را مطابق انتظارات تا اکتبر پایان خواهد داد با اینهمه این گزارش نشان نداد که بانک مرکزی قصد دارد بزودی نرخ‌های بهره را افزایش دهد.
در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل در سپتامبر با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱.۴۶۱ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل در سپتامبر در بازار بورس کالای نیویورک با ۰.۲ درصد کاهش، ۸۷۵ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل در اکتبر با ۰.۲ درصد کاهش، از رکورد ۱۵۲۳ در روز پنج شنبه به ۱۵۱۳ دلار رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز