خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

دولت تا اندازه ای به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۵۵

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دولت تا اندازه ای سمت و سوی اقتصاد مقاومتی داشته ولی توقعات ما بیش از این است.

به گزارش ایلنا، جعفر قادری، شب گذشته در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما، از شروع به بررسی طرح حمایت از تولید خبر داد و گفت: پیش نویس وزارت صنایع هم چندان تفاوتی با طرح اولیه مجلس نداشت.
وی افزود: دولت در زمینه کاهش نرخ تورم موفق بوده ولی در زمینه رکود همچنان مشکلات جدی داریم.
قادری گفت: اقدامات دولت تا اندازه ای سمت و سوی اقتصاد مقاومتی داشته ولی توقعات ما بیش از این است.
وی افزود: نیاز هست که ایرادها و اشکالات برطرف و اصلاحات ساختاری توسط دولت انجام شود ولی حرکت ها کند است.
قادری تصریح کرد: سعی کردیم در بودجه ۹۳ درآمدی برای دولت تعیین و افراد با درآمد بالا از شمول دریافت یارانه نقدی حذف شوند که اجرایی نشد از این رو به نظر می رسد دولت باید مقداری جدی تر به این موضوع ورود پیدا کند.
وی گفت: عمده ترین مشکل واحدهای تولیدی عدم دسترسی به نقدینگی است در حالی که ما حجم نقدینگی کم نداریم ولی حدود ۲۰ درصد آن محبوس و غیرقابل استفاده است، مطالبانی وجود دارد که دولت باید تعیین تکلیف کند البته شاخص ها نشان می دهد که در طول سال گذشته، نسبت نقدینگی به تولید ناخالص ملی کاهش یافته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری تحقق درآمد دولت از محل هدفمندی افزود: تعهداتی که دولت در بهداشت و درمان ایجاد کرده است و در عین حال عدم حذف دهک هایی از دریافت یارانه موجب شده که به میزان ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان به صنعت اختصاص پیدا کند این در حالی است که دولت با داشتن اطلاعات مربوط به دارایی افراد در پایگاه های اطلاعاتی خود می تواند دست کم یک دهک را حذف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز