خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار سیف:

مشکلات اشتغال و تولید حل شود / طرفدار دولت روحانی هستم

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۷۹۲

نامه های زیادی از سوی مردم به دفتر ما ارسال می شود، که بخشی از آن نامه ها مربوط به بیکاری و اخذ دیرکرد سود تسهیلات بانک ها است / رهایی: همان بهره های سابق در بانک ها وجود دارد و فقط لفظ اسلامی به بانک ها اضافه شده است.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، گفت: امیدوارم مشکلات مربوط به اشتغال و تولید هر چه سریعتر حل شود و دیگر شاهد وجود چنین مسائلی نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی که عصر پنج شنبه در دفتر این مرجع تقلید در قم حاضر شده بود، اظهار داشت: نامه های زیادی از سوی مردم به دفتر ما ارسال می شود، که بخشی از آن نامه ها مربوط به بیکاری و اخذ دیرکرد سود تسهیلات بانک ها است.

وی افزود: یکی از این نامه ها که خیلی هم مرا رنج داد، مربوط به دو برادری است که کارخانه تولید لوازم یدکی و ماشین آلات داشتند اما به خاطر اخذ دیرکرد تسهیلات بانکی و دیگر مشکلات، مجبور شدند تمام ماشین آلات خود را بفروشند که لازم است مشکلاتی مانند این موضوع، حل شود تا اشتغال و تولید در این کشور رونق داشته باشد.

این مرجع تقلید، گفت: من طرفدار دولت روحانی هستم و البته برای این کار سینه نمی زنم؛ اگر کسی انتقاد داشته باشد سعی می کنم او را در حد ممکن توجیه کنم اما در کل اگر کسی بپرسد این دولت را تأیید می کنم.

آیت الله موسوی اردبیلی، گفت: نامه ای که به آن اشاره کردم، یک نمونه از نمونه های فراوانی است که به ما مراجعه شده اما امیدوارم مشکلات مربوط به اشتغال و تولید هر چه سریعتر حل شود و دیگر شاهد وجود چنین مسائلی نباشیم.

بعد از سخنان آیت الله موسوی اردبیلی، حجت الاسلام و المسلمین رهایی از شاگردان این مرجع تقلید و معاون آموزش دانشگاه مفید قم با بیان این که دانشگاه مفید آماده خدمت در مسئله تحقق اقتصاد اسلامی در کشور است، گفت: آن چیزی که دغدغه امروز ماست، این است که اعتماد مردم نسبت به بانکداری موجود به دلیل برخی تخلفات آن کم شده، چرا که همان بهره های سابق در بانک ها وجود دارد و فقط لفظ اسلامی به بانک ها اضافه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نظرپور از دیگر شاگردان آیت الله موسوی اردبیلی و معاون پژوهشی دانشگاه مفید قم نیز در سخنانی، با بیان این که رشته اقتصاد اسلامی جزء اولین رشته هایی بود که در ابتدای کار دانشگاه مفید به آن توجه شد، گفت: در حال حاضر رشته های اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه وجود داشته و همچنین گرایش اقتصاد اسلامی، یکی از گرایش های مهم مقطع دکتری دانشگاه مفید است و البته خود دانشگاه در جهت دهی دانشجویان دکتری به این سمت نقش اساسی دارد که این مایه افتخار ماست.

معاون پژوهشی دانشگاه مفید قم گفت: دانشگاه مفید آمادگی کاملی دارد تا در موضوعات مختلف مربوط به بحثاقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی، کارهای تحقیقاتی و علمی کرده و آن را ارائه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز