خبرگزاری کار ایران

فرهاد نیلی:

به دنبال ثبات قیمت ارز هستیم

کد خبر : ۱۷۲۶۴۰

۳/۲ واحد درصد نقدینگی پنهان که در گذشته گزارش نمی شد در حال حاضر آشکار شده است که این نشان از حرکت به سوی شفاف سازی در نظام بانکی کشور است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: هدف دولت ثبات نرخ ارز است اما سیاستی برای تثبیت آن ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد نیلی، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در نشستی که به مناسبت بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی در ۲۵ و ۲۶ خرداد برگزار می شود برنامه های همایش را اعلام کرد و اظهار داشت: گزارش عملکرد، ارائه سیاست ها و شنیدن بازخوردهایی که کارشناسان برای سیاست های اقتصادی دولت دارند از برنامه های گنجانده شده در این همایش خواهد بود.

وی با اشاره به این که چهار موضوع اساسی در اقتصاد کشور در این همایش به چالش کشیده خواهد شد، تصریح کرد: استراتژی خروج از رکود که مهم ترین چالش در سیاست های اقتصادی کشور است، چگونگی خروج از رکود به نوعی که غیرتورمی باشد، راه های تامین منابع مالی سالم و همچنین ارزیابی سلامت بانک ها جهت تامین سرمایه مورد نیاز بخش تولید موضوعات مورد بررسی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای هرکدام از این ۴ مشکل یک نشست جداگانه برگزار خواهد شد افزود: در نهایت برای هر یک از این مسائل یک پیش نویس ارائه خواهیم داد که امیدواریم در کمتر از یک ماه از پایان همایش بتوانیم برای هر یک از آنها یک سند جداگانه ارائه دهیم.

وی این همایش را تمرینی برای سیاست گزاری های اقتصادی دانست و افزود: همایش تنها یک کار مطالعاتی صرف نیست بلکه باید خروجی آن در سیاست های اقتصادی کشور موثر واقع شود.

نیلی با تاکید بر رسیدن تورم ماهانه زیر یک و نیم درصد، افزود: این اتفاقی که افتاده بسیار خوشایند است همچنین تورم ماهانه ۳۰/۳درصدی اردیبهشت ماه و تورم نقطه به نقطه ۱۶/۶ درصدی در این ماه نشان از رسیدن دولت به هدف خود مبنی بر کاهش تورم کشور است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در خصوص نقدینگی های پنهان در کشور گفت: ۳/۲ واحد درصد نقدینگی پنهان که پیش از این گزارش نمی شد در حال حاضر آشکار شده است که این نشان از حرکت به سوی شفاف سازی در نظام بانکی کشور است.

نیلی در خصوص وضعیت بازار نرخ ارز گفت: در این خصوص نمی توان پیش بینی ارائه داد اما در نهایت هدف ما ثبات نرخ ارز است اما سیاستی برای تثبیت آن نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز