خبرگزاری کار ایران

مهدی تقوی در گفت و گو با ایلنا:

روحانی تنها به حرف مشاورینش اکتفا نکند / روش کاهش مصرف بنزین، افزایش قیمت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۴۷۸

رییس دستگاه مجریه دولت نهم و دهم به دلیل ناکارآمد بودن وزرایش بستر را برای رانت ایجاد کرد که در نهایت منجر به فسادهای مالی و از بین رفتن اعتماد میان مردم و دولت شد.

یک کارشناس اقتصادی با انتقاد به وضعیت حمل‌ونقل عمومی کشور گفت: روش کاهش مصرف بنزین گران کردن آن نیست، روحانی نباید به حرف مشاورینش اعتماد کند گرانی بنزین دولت یازدهم مثل گرانی گاز در دولت قبل است.

مهدی تقوی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه دولت چگونه می‌تواند اعتماد از دست‌رفته مردم را پس بگیرد اظهار داشت: روحانی نباید با گران کردن کالاها از قبیل حامل‌های انرژی رکود تورمی ایجاد کند و راه اشتباه احمدی‌نژاد را تکرار کند گرانی بنزین دولت کنونی مانند گران شدن گاز در دولت قبل است.

وی با اشاره به رانت‌های زمان احمدی‌نژاد افزود: رییس دستگاه مجریه دولت نهم و دهم به دلیل ناکارآمد بودن وزرایش بستر را برای رانت ایجاد کرد که در نهایت منجر به فسادهای مالی و از بین رفتن اعتماد میان مردم و دولت شد.

تقوی با بیان این مطلب که هدفمندی یارانه‌ها کار عاقلانه‌ای نبود تصریح کرد: دولت باید به حرف کارشناسان هم گوش کند و تنها به گفته‌های مشاورین اقتصادی‌اش اعتماد نکند.

وی با انتقاد به وسایل حمل‌ونقل عمومی افزود: درایران با روش گران کردن بنزین نمی‌توان مصرف را کاهش داد همچنین به تناسب افزایش قیمت اجناس باید حقوق را بالا برد.

این کارشناس اقتصادی میزان تورم را ۴۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: دولت در کاهش تورو و دیگر مسائل اقتصادی تا کنون کاری انجام نداده است اما در آینده امیدواریم گفته رییس‌جمهور که شکستن شاخ غول تورم است جامع عمل یابد همچنین چنین کاری تنها با گوش دادن به مشاوره افراد معدود شدنی نیست.

وی در کل روند حرکت و تصمیمات دولت یازدهم را همانند دولت قبل ندانست و در پایان خواندن کتاب چگونه با آمار دروغ بگوییم را به خوانندگان پیشنهاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز