خبرگزاری کار ایران

نبود سیستم مالیاتی صحیح دلیل سرگردانی دولت

غربالگری یارانه ها مثل غربالگری سبد کالا نشود!

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۵۸

سبد کالا به سرایدار خانه من تعلق نگرفته اما سبد کالای من تایید شد که این نشان‌دهنده عدم توانایی در شناسایی است. اگر غربال گری در گرفتن یارانه مانند سبد کالا باشد مطمئنا بسیاری از افراد نیازمند به گرفتن یارانه، حذف می شوند و عده دیگری که متمول هستند یارانه دریافت می‌کنند.

یک کارشناس اقصادی دلیل سردرگمی دولت برای شناسایی افراد دارای شناسایی گرفتن یارانه نداشتن سیستم مالیاتی صحیح در کشور دانست.

مهدی تقوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شکست پروژه تشویق به انصراف از دریافت یارانه اظهار داشت: دلیل عدم همکاری مردم با دولت عدم اطمینان بود. اگر مردم حس میکردند دولت برایشان گام هایی برداشته، آن‌ها نیز با جان و دل به دولت کمک می‌کردند.

وی با تاکید به خدمات دهی به مردم گفت: در صورتی که دولت برای مردم کار انجام دهد و خدمات ارائه دهد اعتمادسازی خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی در خصوص چگونگی غربال‌گری و حذف یارانه بگیران اذعان داشت: در صورتی که سیستم مالیاتی کشور درست بود و برای همه افراد در سیستم اطلاعات مالیاتی موجود بود، دولت به راحتی قادر به شناسایی افراد بود و این سردرگمی نداشتن سیستم مالیاتی صحیح را به وضوح نمایان می کند.

تقوی با اشاره به عدم شناسایی صحیح افراد در ارائه سبد کالا افزود: اگر غربال گری در گرفتن یارانه مانند سبد کالا باشد مطمئنا بسیاری از افراد نیازمند به گرفتن یارانه حذف می شوند و عده دیگری که متمول هستند یارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال سبد کالا به سرایدار خانه بنده تعلق نگرفت اما سبد کالای خودم تایید شد که این نشان دهنده عدم توانایی در شناسایی است.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد جمعیت را دودهک بالا در بر می‌گیرد گفت: شناسایی این افراد و حذف آن‌ها تاز دریافت یارانه به راحتی برای دولت امکان پذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز