خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد خواستار همکاری فنی بانک جهانی با ایران و تامین مالی پروژه ها شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۰۱

لازم است این بانک در خصوص اعطای کمک های فنی در زمینه های محیط زیست، آلودگی هوا، امنیت جاده ای و مدیریت بلایای طبیعی کمکهای فنی به ایران ارایه کند.

وزیر اموراقتصادی و دارایی ایران در دیدار با خانم کریستین اندرسون معاون خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی در حاشیه اجلاس بانک جهانی، فعال شدن این بانک برای ارتقای همکاری های فنی برای تهیه چارچوب مشارکت کشوری و متعاقبا تامین مالی پروژه ها در جمهوری اسلا می را خواستار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران، علی طیب نیا افزود: لازم است این بانک در خصوص اعطای کمک های فنی در زمینه های محیط زیست، آلودگی هوا، امنیت جاده ای و مدیریت بلایای طبیعی کمکهای فنی به ایران ارایه کند.

وی با اشاره به تحولات اخیر اقتصادی کشور، بهبود ارتباطات و مبادلات تجاری با سایر کشورها و گسترش روابط خارجی را از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در این مدت دانست و افزود: اولویت این دولت ارتقا همکاریها با مجامع بین المللی به ویژه بانک جهانی است.

طیب نیا ضمن تشکر از حسن نیت و اعزام هیاتهای کمکهای فنی بانک جهانی به ایران، افزود: برخورد ایران با بانک جهانی، همواره یک برخورد صمیمانه بوده و همواره مشارکت فعال در افزایش سرمایه عمومی بانک داشته است.

براساس این گزارش، خانم اندرسون نیز از جمهوری اسلامی ایران به واسطه شرکت فعال در افزایش سرمایه عمومی بانک جهانی قدردانی کرد.

معاون خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی در ادامه بر ارتقای سطح همکاریهای بانک جهانی و ایران تاکید کرد.

گفتنی است، بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصادی و دارایی و چند تن از اعضای کمیسیونهای اقتصاد و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز