خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی اعلام کرد؛

بیش از ۲۸.۵ درصد از منابع بانکی در اختیار ۱۷۳ نفر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۴۶

بر اساس اعلام بانک مرکزی بدهکاران سیستم بانکی که بدهی انها بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال است ۱۷۳ نفر هستند که بیش از ۲۸.۵ درصد از کل مطالبات غیر جاری کشور را شامل می شود.

به گزارش ایلنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد بر اساس بررسی های صورت گرفته بدهکاران سیستم بانکی که بدهی انها بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال است ۱۷۳ نفر هستند که بیش از ۲۸.۵ درصد از کل مطالبات غیر جاری کشور را شامل می شود.

۱ - کل تسهیلات اعم از جاری و غیرجاری مبلغ ۶.۲۳۳۵ هزار میلیارد ریال و تسهیلات غیرجاری ۸۰۷ هزار میلیارد ریال و نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات ۱۵.۴ درصد است.

۲ - بدهکاران بالای ۱۰۰۰ میلیارد ریال ۶۱ نفر می‌باشند که مبلغ کل تسهیلات غیرجاری آنها ۱۵۲.۴ هزار میلیارد ریال است که ۹/۱۸ درصد کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را شامل می‌شود.

۳ - بدهکاران بالای ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد ریال ۱۱۲ نفر می‎باشند که مبلغ کل تسهیلات غیرجاری آنها ۷۷.۳ هزار میلیارد ریال برابر۹.۶ درصد کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور است.

البته لازم به توضیح است بعداز محول نمودن پی‌گیری مطالبات غیرجاری از سوی ستاد محترم مبارزه با مفاسد اقتصادی به بانک مرکزی، کارگروه ویژه‌ای در این بانک تشکیل شده و اقداماتی نیز در جهت تسریع پی گیریها و وصول مطالبات غیرجاری بانکها به عمل می آورد.

گفتنی است؛ درموارد خاص که نیاز به حمایت ستاد مذکور باشد، مراتب به استحضار اعضای ستاد خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز