خبرگزاری کار ایران

مجوز بیمه مرکزی به برخی شرکت های بیمه برای آزمون متقاضی نمایندگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۷۳

تاکنون به ۱۳ شرکت بیمه شامل ایران، کارآفرین، سامان، پارسیان، آرمان، البرز، پاسارگاد، کوثر، رازی، دانا، ما، نوین و میهن مجوز برگزاری دوره آموزشی و آزمون متقاضیان نمایندگی داده شده است.

بیمه مرکزی، مجوز آموزش و برگزاری آزمون متقاضیان نمایندگی بیمه را به تعدادی از شرکت های بیمه تفویض کرد.

به گزارش ایلنا، تاکنون به ۱۳ شرکت بیمه شامل ایران، کارآفرین، سامان، پارسیان، آرمان، البرز، پاسارگاد، کوثر، رازی، دانا، ما، نوین و میهن مجوز برگزاری دوره آموزشی و آزمون متقاضیان نمایندگی داده شده است.

بیمه مرکزی با توجه به سیاست های جدید نظارتی، هدایتی و حمایتی و بر اساس درخواست شرکت های بیمه، اختیار برگزاری آزمون متقاضیان نمایندگی بیمه را تا پایان سال ۱۳۹۲ به شرکت های بیمه ای که توانایی و امکانات برگزاری دوره‌های آموزشی متقاضیان نمایندگی دارند، به طور آزمایشی و با رعایت این شرایط واگذار کرده است:

الف - نسبت توانگری مالی شرکت بیمه باید همواره در سطح یک باشد

ب - مشخصات، آخرین مدارک تحصیلی، گواهی سابقه کار، گواهی دوره آموزشی متقاضیان نمایندگی بیمه، روز، زمان و نتیجة آزمون(حد نصاب نمره قبولی۶۰ از۱۰۰ است) و سایر اطلاعات مورد نیاز در سامانه‌ای که بعداً اعلام می‌شود، ثبت و درج و در شرکت محفوظ بماند.

ج - پرسش های آزمون در چارچوب سر فصل‌های آموزشی ابلاغی بیمه‌ مرکزی و منابع آموزشی مربوط، به صورت کتبی مشتمل بر۱۰۰ پرسش چهارگزینه ای باشد.

همچنین شرکت های بیمه مجازند در چارچوب آیین نامه شماره ۵۴ مصوب شورای عالی بیمه بدون محدودیت برای جذب و آموزش نمایندگی فروش بیمه‌های عمر اقدام کنند.

بیمه ‌مرکزی به طور جدی بر رعایت مفاد آیین نامه تنظیم امور نمایندگی(شماره ۷۵) نظارت مستمر دارد و در صورت رعایت نشدن مقررات، در باره تمدید یا لغو اختیار تفویض شده تصمیم گیری خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز