خبرگزاری کار ایران

صالح آبادی:

ریسک قراردادهای آتی طلا بالاست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۵۳

بازار آتی طلا ویژه سرمایه گذاران حرفه‌ای و افرادی است که می‌خواهند در بازار طلا پوشش ریسک دهند و به جای خرید فیزیکی طلا از نوسان قرارداد آتی طلا استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: ریسک قرارداد‌های آتی طلا به شدت بالاست و به سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای توصیه نمی‌کنم در این بازار فعالیت کنند.

به گزارش ایلنا، علی صالح آبادی افزود: بازار آتی طلا ویژه سرمایه گذاران حرفه‌ای و افرادی است که می‌خواهند در بازار طلا پوشش ریسک دهند و به جای خرید فیزیکی طلا از نوسان قرارداد آتی طلا استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش معاملات قرارداد آتی طلا در بورس کالا در سال جاری ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد و جذابیت طلا برای مردم کمتر شده است.

صالح آبادی تصریح کرد: سرمایه گذاران با سلایق مختلف وارد بازار مالی سرمایه گذاری می‌شوند و متناسب با سلایق و ریسک پذیری و ریسک گریزی از خدمات سرمایه گذاری در بانک‌ها و بازار سهام استفاده می‌کنند اما باید از توان حرفه‌ای خوبی هم برخودار شوند.

وی درباره آموزش آکادمیک بورس در دانشگاه‌ها گفت: در دانشگاه‌ها رشته‌هایی مانند حسابداری، مدیریت مالی و مهندسی مالی تدریس می‌شود و دوره‌های آموزشی کاربردی در برخی دانشگاه‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌شود.

صالح آبادی افزود: این دوره‌ها بر اساس نیاز روز بازار و دانش کاربردی بازار سرمایه تهیه شده است.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه کشور شامل چهار بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی است و با همکاری رسانه‌ها برای فرهنگ سازی سهامداری تلاش می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز