خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسون اقتصادی مجلس درگفتگو با ایلنا مطرح کرد:

ارز به زودی تک نرخی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۴۹

نرخ تعیین شده در بودجه، فرضی است و یک نرخ میانگین خواهد بود. / قرار است در مورد نرخ ارز با بانک مرکزی صحبت شود تا یک نرخ واحد تعیین و بانک مرکزی آن را مدیریت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، با بیان اینکه در حال حاضر مشکل کشور عدم انظباط پولی است و هدف‌گذاری همزمان نرخ ارز با نرخ تورم امکان پذیر نیست، از تعیین یک نرخ واحد تعریف شده با همکاری بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز خبر داد.

محمدرضا‌ پور ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب گفت: قرار است در مورد نرخ ارز با بانک مرکزی صحبت شود تا یک نرخ واحد تعیین و بانک مرکزی آن را مدیریت کند.

به گفته وی، با تعیین نرخ واحد تعریف شده، مبادلات براساس این نرخ انجام می‌شود و بودجه سال ۹۳ نیز بر پایه این نرخ نهایی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، درعین حال تأکید کرد: نرخ تعیین شده در بودجه، فرضی است و یک نرخ میانگین خواهد بود.

پور ابراهیمی تصریح کرد: ۸۰ درصد بودجه به درآمد‌های نفتی متکی است و قیمت ارز را مبادلات اقتصادی در کشور تعیین می‌کنند و این نرخ تعیین شده در مجلس برای دولت نرخ فرضی است.

بنابر اظهارات وی، در حال حاضر مشکل کشور عدم انظباط پولی است و هدف گذاری همزمان نرخ ارز با نرخ تورم امکان‌پذیر نیست، به گونه‌ای که اول باید به فکر تورم و انظباط پولی باشیم و بعد به یکسان سازی نرخ ارز بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز