خبرگزاری کار ایران

تاجگردون به ایلنا خبرداد:

افزایش ۵۰ درصدی عملکرد بودجه ۹۳ نسبت به عملکرد گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۰۴

اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی بسیار منطقی است چراکه در خوشبینانه‌ترین حالت عملکرد لایحه بودجه ۹۲،۱۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود، لذا در دستور کار قرار دادن پروژه‌هایی که اتمام آن‌ها در سال ۹۳ بسیار زیاد است منطقی خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، با دفاع از اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه تمام بر اساس لایحه بودجه ۹۳، اختصاص ۳۷ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی واقعبینانه دانست و گفت: پروژه‌های عمرانی بر خلاف بسیاری انبساطی است در صورتی که فعالیت سرمایه‌ای در آن‌ها شکل بگیرد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه بودجه سال ۹۳ یک بودجه شفاف و در عین حال متوازن است، اظهار داشت: در بودجه سال ۹۳ بر خلاف بودجه سال گذشته، بودجه دستگاه‌ها منظبتر و اعداد واقعی‌تر شده‌اند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نهم، به پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و عنوان داشت: اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی بسیار منطقی است چرا که در خوشبینانه‌ترین حالت عملکرد لایحه بودجه ۹۲،۱۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود، لذا در دستور کار قرار دادن پروژه‌هایی که اتمام آن‌ها در سال ۹۳ بسیار زیاد است منطقی خواهد بود.

به گفته وی، در بودجه ۹۳ مبلغ بودجه عمومی کل کشور که در سال ۹۲ دویست وده هزار میلیارد تومان بود به ۱۹۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافت یعنی ۷ درصد کاهش بودجه در سرجمع نسبت به بودجه قانون سال ۹۲، اما نسبت به عملکرد سال ۹۲ در واقع ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عیب بزرگ بودجه ۹۳ را عدم شفاف سازی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اعلام کرد و گفت: همه نمایندگان بر این نظر هستند که با قانون فعلی به هیچ کدام از اهدافی که برای هدفمندی تبیین شده نمی‌رسیم لذا باید کلیت این طرح هر چه سریع‌تر به مجلس داده شود تا مطابق آن ساز و کار‌ها در هدفمندی یارانه‌ها تغییر داده شود.

تاجگردون تصریح کرد: احتمالاً جزئیات و نحوه اجرا در طرح جامع دولت دیده شده که نمایندگان منتظر آمدن هر چه سریع‌تر آن به مجلس هستند.

وی افزود: بهتر است دولت هر چه سریع‌تر طرح جامع خود را ارایه کند چون قانون بودجه قانونی مدت دار است اما قانون هدفمندی قانونی ماندگار است که تأثیر آن در بودجه باید منظور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز