خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهوری:

آزاد شدن ۸میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده کشور / تشکیل جلسه برای بررسی بودجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۴۲

با پایان یافتن دوره فعالیت صد روزه دولت تدبیر و امید گزارش این ایام آماده شده است که در روزهای آینده توسط رییس جمهوری به اطلاع مردم خواهد رسید.

آزادسازی هشت میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران از سوی آمریکا صحت دارد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه همایش تبیین راهبرد دولت در عرصه‌های مختلف که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، گفت: قطعا توافق هسته‌ای تاثیر بسزایی بر اقتصاد ایران دارد و با توجه به این توافق تحریم ها کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر این که این منابع قابل استفاده خواهد بود تصریح کرد: البته به این معنا نیست که کل منابع را به ریال تبدیل کنیم بلکه برای استفاده باید دقت و تحقیق کرد.

دولت برای بررسی بودجه ۹۳ هر روز تشکیل جلسه می‌دهد

معاون رییس جمهور در ادامه با بیان این که هیات وزیران برای رسیدگی تصویب لایحه بودجه ۹۳ هر روز تشکیل جلسه می دهد، گفت: دولت امیدوار است بتواند در وقت قانونی لایحه بودجه را برای بررسی به مجلس تقدیم کند.

نوبخت افزود: انتظار می رود نمایندگان به گونه ای عمل کنند تا بتوانیم در بهمن ماه مصوبه بودجه ۹۳ را داشته باشیم.

وی ادامه داد: تلاش بر این است که در صورت تصویب بموقع بودجه تا اسفند ماه امسال آیین نامه اجرایی بودجه ۹۳ را فراهم کنیم تا در آغاز سال ۹۳ قانون و آیین اجرایی بودجه را داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با بیان این که لایحه بودجه ۹۳ کل کشور هفته گذشته از سوی این معاونت به دولت تقدیم شد گفت: هیات وزیران برای رسیدگی به این لایحه تشکیل جلسه داد که تاکنون بیش از ۱۴ تبصره آن به تصویب رسیده است.

وی با بیان این که تاکید بر این است که لایحه بودجه به صورت عملیاتی نوشته شود گفت: بودجه ۹۳ یک بودجه عملیاتی است و تاکنون بودجه چهار دستگاه به صورت عملیاتی فراهم شده و منابع یارانه ای نیز در این بودجه دیده شده است.

نوبخت درباره گزارش صد روزه دولت نیز گفت: با پایان یافتن دوره فعالیت صد روزه دولت تدبیر و امید گزارش این ایام آماده شده است که در روزهای آینده توسط رییس جمهوری به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی ویژگی های این گزارش را بیان شرایط آغاز به کار دولت در ابعاد اقتصادی و دستاوردهای حاصل شده در این مدت دانست و ادامه داد: حجم و مشکلاتی که فراروی دولت تدبیر و امید بود و گام های اساسی که دولت برداشته است در این گزارش خواهد آمد و آثارش را جامعه در آینده می تواند لمس کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز