خبرگزاری کار ایران

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با ایلنا:

افزایش نرخ سود بانکی تنها حاشیه امن برای بانک‌ها است / ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رشد نقدینگی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۱۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزایش نرخ سود بانکی را نوعی تضمین حاشیه سود مناسب برای بانک‌ها ارزیابی کرد و گفت: درصورت افزایش نرخ سود بانک با روند فعلی اقتصاد کشور تورم و نقدینگی در جامعه بار دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزایش نرخ سود بانکی را نوعی تضمین حاشیه سود مناسب برای بانک‌ها ارزیابی کرد و گفت: در صورت افزایش نرخ سود بانک با روند فعلی اقتصاد کشور تورم و نقدینگی در جامعه بار دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

اسماعیلی جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان داشت: رشد نقدینگی در جامعه بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که نزدیک به ۹۰ درصد آن در اختیار بانک‌ها قرار دارد. لذا افزایش سود بانکی به نوعی تضمین حاشیه سود مطبوع برای بانک‌ها بوده و تولیدکنندگان به علت افزایش هزینه‌های پولی و قیمت تمام شده محصولات با رشد تورمی مواجه می‌شوند.

نماینده مردم مسجد سلیمان، اندیکا، هفت گل، لالی در مجلس نهم اظهار داشت: دولت‌ها برای مدیریت کردن رشد نقدینگی سناریوهای مختلفی را تعریف می‌کنند. یکی از این سناریوها ایجاد جاذبه در بحثسپرده‌های بانکی برای دریافت نقدینگی خرد و سرگردان در جامعه است.

به گفته وی؛ باتوجه به اینکه نقدینگی موجود در کشور بیشتر نزد بانک‌هاست لذا افزایش سود بانکی نمی‌تواند رویکرد کاهشی نقدینگی در جامعه را داشته باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌های مختلف گردش منابع مالی و توزیع منابع به صورت متوازن در فعالیت‌های تولیدی با انتشار اوراق قرضه می‌تواند سطح رشد اقتصادی کشور و نقدینگی موجود را افزایش و مدیریت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز