خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک پاسارگاد:

افزایش انتشار اوراق مشارکت؛ کاهش تولید را به همراه داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۷۳

باید با کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی به سوی کاهش رکود تورم در جامعه پیش رفت.

ایلنا: مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: افزایش انتشار اوراق مشارکت؛ نابودی تولید را به همراه داشت.

گزارش خبرنگار ایلنا، مجید قاسمی(مدیرعامل بانک پاسارگاد) درخصوص اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه طی چهل سال گذشته نرخ سود بانک‌ها نه تنها سودده نبوده‌ بلکه ضررده هم بوده است، اظهار داشت: در این خصوص دکتر سیف به این موضوع بهترین پاسخ را داده‌اند که گفته‌اند: " با آن‌که نرخ سود بانکی پایین است به دلیل تورم بالا، اگر بخواهیم این نرخ را بالا ببریم، معنایش این است که قیمت تمام شده پول در سیستم بانکی زیاد می‌شود. " تسهیلاتی که باید به بنگاه‌های اقتصادی داده شود باید با نرخ سود بیشتری داده شود درحالی‌که نرخ موجود هم جای نگرانی دارد و دامن زدن به این موضوع در این شرایط صحیح نیست.

قاسمی ادامه داد: فعالان اقتصادی نسبت به نرخ کنونی تورم گله دارند و به قول رییس کل بانک مرکزی؛ باید نرخ تورم را پایین آورد. این درحالی است که بانک‌ها به دلیل بالا بودن نرخ تمام شده پولشان چاره‌ای جز ادامه وضعیت موجود ندارند.

وی درخصوص تغییر نرخ ارز پس از صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم.

قاسمی ادامه داد: افزایش انتشار اوراق مشارکت باعثسرکوب تولید و رکود عمیق و تورم سنگین شده است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: این‌که فکر کنیم تورم و آثار عمیق آن در جامعه کند شده، فکر عبثی است. همچنین با توجه به این موضوع که شاخص‌های خرده‌فروشی و مصرفی در روستاها اعلام نمی‌شود و ما تنها شاخص خدمات در شهرها را محاسبه می‌کنیم، نمی‌توانیم به صورت قطعی بگوییم روند تورم کاهشی یا متوقف شده است.

وی با بیان اینکه قطعا اعمال سیاست‌های پولی درست می‌تواند در کنترل تورم کمک کند، افزود: کم اثر بودن سیاست‌های پولی کاملا مشهود است و باید در قدم اول با کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی به سوی کاهش رکود تورم در جامعه پیش رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز