خبرگزاری کار ایران

به بهانه میزبانی سنگاچین در مسابقات لیگ برتر والیبال جوانان ایران

مجموعه های ورزشی کارگری در تدارک میزبانی

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۶۴۱

مرحله نهایی رقابت های لیگ برتر والیبال جوانان باشگاههای کشور از امروز در مجموعه تفریحی ورزشی کارگران سنگاچین بندرانزلی آغاز شده است و این امر بیانگر پتانسیل بالای کارگران در امور ورزشی و رفاهی و تفریحی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور ورزشی ، خوشبختانه کارگران دارای امکانات بالقوه ایی در سراسر کشور هستند و با دارا بودن بیش از 240 فضای ورزشی و رفاهی و زیارتی در میان وزارتخانه های دولتی جزو بخش های پیشرو محسوب می شوند.

استفاده بهینه از این مجموعه ها هنری است که مدیران ورزشی ما در بخش کارگری دارند و اگرچه نمی توان انتظار داشت که در تمامی استانها همانند گیلان به این راحتی مجموعه رفاهی - ورزشی را در طول سال فعال نگه داشت اما چند مجموعه در کشور داریم که مدیریت این مجموعه ها به گونه ایی خوب عمل کرده اند که هم هزینه های مجموعه و پرسنل را از مشارکت بخش خصوصی در می آورند و هم درآمدی برای مجموعه کارگران است.این مجموعه ها را بایستی الگو قرار داد و با الگو برداری از آنها سایر مجموعه ها را هم به این مسیر سوق داد.

بدون شک اولین نمونه را باید در مجموعه ورزشی شماره 2 کارگران تهران جستجو کرد.

ورزشگاه کارگران تهران هر روز مجهزتر و زیباتر و به روز تر از روز قبل است و به نوعی هر ساعت از روز که شما به این مجموعه سری بزنید احساس می کنید که زندگی در آن جاری است چرا که همه بخش ها پویا و فعال است.

 اگر یک مجموعه خوابگاهی در این ورزشگاه احداث شود شک نکنید که بسیاری از باشگاههای بزرگ تهرانی و شهرستانی اردوها و مسابقات و تمرینات خود را در این مجموعه برگزار می کنند.

همین شرایط را ورزشگاه کارگری شهید معتمدی دارد که البته تفاوت های زیادی بین ایندو مجموعه وجود دارد.

اول از همه موقعیت مکانی مجموعه معتمدی و بافت قدیمی اوست که نیاز به نگهداری و مرمت دائمی دارد و خود این موضوع باعث شده بیشتر توان مسئولین ورزشگاه معتمدی برای سرپا نگهداشتن مجموعه صرف شود.

اما استخر زیبا، دوباب سالن ورزشی چند منظوره ، آکادمی کشتی و ورزش های رزمی ، سالن اجتماعات ، تالار مجهز و دو طبقه به اضافه زمین فوتبال معتمدی امکانات بی نظیری است که در کمتر مجموعه ایی در تهران پیدا می شود .

اگر بودجه ها و درآمد معتمدی به جایی برسد که بتوانند زمین چمن مجموعه را مرمت و بازسازی کنند و چمن مرغوب مصنوعی نصب کنند و دستی به سر و روی خوابگاه این مجموعه بکشند بدون شک تیم ها و باشگاهها و همچنین فدراسیونهای زیادی برای برپایی اردوها و مسابقات خود به این مجموعه روی خواهند آورد.

شهید معتمدی دسترسی نزدیکی به ترمینال مسافربری ، راه آهن و حتی فرودگاههای امام و مهرآباد هم دارد که این خود یک مزیت است ضمن اینکه ایستگاه مترو هم در نزدیکی این مجموعه از دیگر مزایای آن بشمار می رود.

در همدان یک ورزشگاه داریم که هم اکنون هم در آمد زاست و براساس قرارداد جدیدی که با بخش خصوصی در آینده ایی نزدیک منعقد می شود می تواند درآمدهای بیشتری را جذب کند.

مجموعه رفاهی ورزشی سنگاچین در بین همه این مجموعه ها یک فضای نمونه و منحصر به فرد است.

موقعیت سرسبز و زیبای سنگاچین و دریا و ساحل و ویلاها و سوییت های زیبا در کنار سالن ورزشی مجهز و سالن غذاخوری و بدنسازی تقریبا سنگاچین را در ردیف یک مجموعه تفریحی ورزشی مجهز قرار داده تا اگر سهمیه بندی ها اجازه بدهد بتوان این مجموهه را در ماههایی که استفاده کمتری از آن می شود در اختیار باشگاههای بزرگ قرار داد تا اردوهای خود را اینجا برگزار کنند.

البته که اولویت با کارگران است و این مجموعه ها ابتدا در اختیار کارگران و خانواده های ایشان باید قرار گیرد ولی در بسیاری از ورزشگاهها و فضاهی تفریحی ورزشی کارگران می توان قراردادی سالانه با بخش خصوصی بست تا هم این مجموعه ها فعال باشد و هم اینکه به لحاظ منابع درآمدی بتوان از محل کسب در آمد آنها نسبت به توسعه و تجهیز آن اقدام کرد.

بازهم عرض می کنیم که اولویت استفاده با کارگران است ولی بسیاری از مجموعه های کارگری در طول سال آمادگی دارند که به بخش خصوصی هم سرویس دهی کنند.

باید از چارچوب های خشک بیرون آمد و میدان  ریسک را برای مدیران مجموعه ها باز گذاشت تا با همتی والا و افکاری نو و تازه در هر استان بسته به سلایق و علایق مردم آن استان نسبت به تغییر کاربری ورزشگاههال اقدام کرد.

نه اینکه ورزشگاه را تبدیل به یک فضای غیر ورزشی کنیم بلکه اگر در یک شهرستانی که دوتا مجموعه کارگری داریم و هردو مجموعه دارای دو زمین چمن فوتبال است اما استفاده بهینه ای از زمین های چمن صورت نمی گیرد چه ایرادی دارد که بازیهای تفریحی و ورزش های فانتزی را در همین مکانها پایه ریزی کرد تا بخش خصوصی رغبت مشارکت پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز