خبرگزاری کار ایران

رییس اداره نظارت بر ورزشگاهها و اماکن تفریحی -ورزشی کارگران

اسناوندی: در نیمه اول سال 50 هزار نفر از اماکن تفریحی ورزشی کارگران بهره مند شده اند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۹۴۳

رییس اداره نظارت بر استراحتگاهها و زائرسراهای کارگران کشور گفت: در نیمه اول امسال به طور میانگین در هر ماه 10 هزار نفر از امکانات استراحتگاهها و زائر سراهای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استفاده کرده اند که با تکمیل چند استراحتگاه دیگر و همچنین ایجاد سیستم آنلاین یقینا این تعداد روز به روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا ؛ احمد اسناوندی با بیان اینکه استحقاق کارگران و خانواده های ایشان استفاده از بهترین امکانات رفاهی و تفریحی است و تمام تلاش ما در اداره کل امور ورزشی تقسیم عادلانه زائرسراها و استراحتگاهها بین همه کارگران عزیز است و بر اساس آماری که داریم تا کنون روند استفاده از این این فضاها به صورت مطلوبی بین کارگران سراسر کشور تقسیم شده است.

وی در توضیح این موضوع گفت: در جشنواره تفریحی ورزشی کارگران که مهرماه در سنگاچین بندر انزلی به صورت خانوادگی برگزار شد و 90 خانواده کارگری برای اولین بار به این مجموعه آمده بودند از زبان خود ایشان اعلام شد که از استانهای مربوطه نشنیدیم که یک کارگر بیش از یکبار استفاده کرده باشد هر چند که ما دوست داریم هر خانواده کارگری همه ساله از یکی از این مجموعه های تفریحی و زیارتی بهره مند شود اما امکانات پاسخگوی 14 میلیون کارگر نیست.

وی گفت: این امکانات هر چند محدود است ولی تلاش وزارت مطبوع در جهت ایجاد بیشتر چنین فضاهایی در نقاط خوش آب و هوا و شهرهای زیارتی است ضمن اینکه زائر سرای قم با تفاهم نامه ایی که انجام شد بزودی به داخل شهر در جوار حرم حضرت معصومه (س) انتقال می یابد تا خانواده های بیشتری بتوانند با میل و رغبت از این فضای خوب استفاده ببرند.

وی گفت: همچنین با از دست دادن استراحتگاه زیبای محمود آباد که بر اثر برخی معادلات در دولت های گذشته اتفاق افتاد و براحتی این مکان بسیار زیبا و خوب را از زیر پای کارگران در آوردند و تحویل شهرداری محل دادند ضربه ای بزرگ به اماکن تفریحی کارگران خورد چرا که موقعیت مکانی و نزدیکی آن به مرکز و سایر استانهای همجوار باعث حضور بیشتر کارگران در تمام فصول سال در محمود آباد می شد.

اسناوندی افزود: البته پرونده جایگزینی زمینی در بهترین نقطه محمودآباد به اجرا افتاده و در آینده ایی نزدیک کار جانمایی و نقشه مهندسی آن آغاز می شود تا بار  دیگر کارگران به حق خود در محمود آباد برسند.

اسناوندی اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین استقبال را از زائر سرای مشهد مقدس و سنگاچین در بندر انزلی کارگران می برند ضمن اینکه مجموعه های تفریحی خوبی در استان کردستان و در حاشیه دریاچه زیبای زریوار مریوان و یک مجموعه هم در شهرستان مهدیشهر استان سمنان احداث شده که با اطلاع رسانی دقیق و خوب ادارات کل و رسانه ها کارگران یقینا به همراه خانواده های خود به این اماکن نیز خواهند رفت.

وی از آغاز مطالعه برای احداث یک مجموعه در استان بوشهر خبر داد و گفت: در حاشیه خلیج فارس هم درخواست برای ایجاد استراحتگاه زیاد است و استان بوشهر در اولویت قرار دارد و در صورت موافقت های اصولی یقینا کار احداث مجموعه تفریحی در حاشیه خلیج فارس هم آغاز خواهد شد.

وی در پایان به آمار تقریبی حضور خانواده های کارگران در اماکن تفریحی و زیارتی طی 6 ماهه اول سال 96 اشاره  کرد و افزود: براساس آنچه در سیستم به ثبت رسیده است بیش از 12 هزار خانواده از زائر سرای مشهد مقدس و استراحتگاههای بندر انزلی و سایر فضاهای کارگری در نیمه اول امسال بهره مند شده اند که با احتساب اعضای خانواده هر کارگر به طور تقریبی 50 هزار نفر در نیمه اول سال از این فضاها بهره مند شده اند و از رسانه ها و سایت های ادارات کل تقاضا می کنیم هر چه بیشتر این استراحتگاهها و زائر سراها را به کارگران معرفی کنند تا کارگران عزیز بدانند که این مجموعه ها متعلق به ایشان است و از طریق سایت اداره کل امور ورزشی که در ذیل می آید می توانند از نحوه استفاده از این فضاها اطلاعات کافی بدست آورند . البته  در صورت اجرای سیستم جامع و یکپارچه استفاده از این اماکن بسیار سهل تر و بیشتر خواهد شد.

شایان ذکر است که این اماکن تفریحی زیارتی و ورزشی از محل درآمدهای ماده 154 قانون کار احداث شده است .

کارگران عزیز جهت استفاده از امکانات مجموعه های تفریحی و رفاهی می توانند از طریق آدرس زیریا با هماهنگی ادارات کل استانها اقدام نمایند:

https://sport.mcls.gov.ir/fa/esterahatgaha

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز