خبرگزاری کار ایران

جشنواره تفریحی ورزشی خانوادگی کارگران؛ نقطه عطف و سلامت محور

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۸۶

طرح برگزاری اولین جشنواره خانوادگی" تفریحی- رفاهی - ورزشی "کارگران سراسر کشور شور و اشتیاق بالایی در بین خانواده های کارگران ایجاد کرده است.

طرح برگزاری اولین جشنواره خانوادگی" تفریحی- رفاهی - ورزشی " کارگران سراسر کشور شور و اشتیاق بالایی در بین خانواده های کارگران ایجاد کرده و در حالی که به دلیل محدودیت های زمانی و مکانی تنها سه خانواده (هر خانواده با 4 نفر) از هر استان می توانند در این جشنواره حضور یابند اما تماس های بسیاری از سراسر کشور با همکاران ما در هیات های استانی و ادارات کل و اداره کل امور ورزش برقرار می شود که حکایت از اشتیاق بیش از پیش خانواده ها برای شرکت در این جشنواره دارد.

طرح برگزاری جشنواره خانوادگی "تفریحی - رفاهی - ورزشی" کارگران سراسر کشور در حالی از سوی اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارائه شده که تاکنون چنین برنامه مفصل و جامعی در کل کشور و در هیچکدام از بخش ها اجرایی نشده و این شور و شوقی که در بین خانواده های کارگران به وجود آمده می‌تواند دورنمای روشنی را برای ورزش کارگری ترسیم کند.

واقعیت اینجاست که فلسفه ورزش کارگری هم همین است که خانواده ها را ترغیب کند به ورزش و تفریحات سالم و همه مسابقات و رویدادها و رقابت هایی که برگزار می شود در جهت توسعه سلامتی جامعه و سلامتی خانواده ها است.

خانواده ورزش کارگری با 14 میلیون نفر بزرگترین جمعیت را در بخش های جامعه دارد و این 14 میلیون نفر خانواده هایی را شامل می شود که دارای دفترچه تامین اجتماعی هستند و به نوعی شناسنامه کار دارند و گرنه هستند مشاغلی و خانواده هایی که شاید تحت پوشش نباشند همانند اغلب کشاورزان و دامداران و کارگران در روستاها که آنها نیز عضو همین خانواده بزرگ محسوب می شوند.

طرح سلامت عمومی جامعه به اعتقاد تمامی کارشناسان با ورزش کلید می خورد.

ورزش برای سلامتی و یا ورزش برای همه همان هدفی است که اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دنبال می کند و این جشنواره که 15 تا 18 شهریور ماه  در انزلی برگزار خواهد شد می تواند آغازی برای اتفاقات بسیار خوب و ادامه دار در بین خانواده های کارگران باشد.

اینکه امروز خانواده های بسیاری تماس می گیرند و خواهان اضافه شدن به کاروان جشنواره بندرانزلی هستند جای بسی خوشحالی دارد و نشان می دهد که جشنواره با حرکتی که آغاز کرده می تواند به اهداف خود دست یابد.

یقینا بعد از برگزاری جشنواره باید شاهد تبعات مثبت و فراگیر آن در استانها و همه شهرها باشیم و این نقطه عطفی است برای تشکیلات ورزش کارگری.

حالا بعد از جشنواره سراسری بندر انزلی و زمانیکه خانواده ها برگردند به شهر و دیار خود و از مزایا و جذابیت ها و فواید جشنواره برای همکاران و دوستان و همشهریان خود بگویند کار برای هیات های ورزش کارگری سنگین خواهد شد چرا که سیل عظیم درخواست ها برای برگزاری جشنواره های استانی و منطقه ایی و سراسری زیاد خواهد شد و این حرکت به ایجاد تحول در سلامت خانواده ها خواهد انجامید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز