خبرگزاری کار ایران

هفتمین دوره مسابقات جهانی ترکیه

کسب مقام سومی کشتی‌گیران کارگر آبای ایران

هفتمین دوره مسابقات جهانی کشتی سنتی آبا با شرکت 36 تیم از 30 کشور در شهر هاتای ترکیه برگزار شد

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری، هفتمین دوره مسابقات جهانی کشتی سنتی آبا که از عصر جمعه 26 شهریورماه در شهر هاتای ترکیه در جریان بود شب گذشته با کسب مقام سومی کشتی گیران کارگر جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید.

بنا به گفته سید هادی عربی، سرپرست و مربی تیم کشتی کارگران ایران، کاروان ایران که با پنج کشتی‌گیر در این رقابت‌ها شرکت کرده بود توانست با کسب 36 امتیاز، بعد از ترکیه 42 امتیازی و قزاقستان 37 امتیازی مقام سومی این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

این رقابت‌ها در پنج وزن (60، 70، 80، 90 و +90 کیلو) برگزار شد که در وزن 60 کیلو مهدی علمی بعد از غلبه بر کشتی گیرانی از کشورهای روسیه، ترکیه، رومانی، مغولستان؛ در فینال مقابل حریف قدرتمند میزبان شکست خورد و مدال نقره این رقابت‌ها را به دست آورد.

در وزن 70 کیلو، ابراهیم ولیان توانست بعد از 6 رقابت سخت و غلبه بر کشتی گیرانی از رومانی، ترکیه، روسیه، قزاقستان، ازبکستان و ترکیه میزبان، مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویزد. ابراهیم ولیان توانست با کشتی های فنی خود در این رقابت ها، مقام فنی ترین کشتی گیر این مسابقات را از آن خود نماید.

در وزن 80 کیلو، هادی قدیمی بعد از غلبه بر کشتی گیرانی از روسیه و رومانی، در کشتی سوم مغلوب کشتی گیری از میزبان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 90 کیلو، علیرضا جهانیان در کشتی اول خود مغلوب کشتی‌گیری از میزبان شد و با رسیدن حریف خود به فینال، در شانس مجدد با شکست کشتی گیرانی از قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکیه میزبان مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آورد.

در سنگین وزن و + 90 کیلو، مهران حسن زاده در کشتی اول خود با آسیب دیدگی مواجه و از ادامه راه بازماند تا پرونده تیم ایران در این مسابقات با 1 طلا، 1 نقره و 1 برنز بسته شود.

هفتمین دوره مسابقات جهانی کشتی سنتی آبا با شرکت 36 تیم از 30 کشور در شهر هاتای ترکیه برگزار شد و تیم ملی کارگران ایران با ترکیب مهدی علمی، ابراهیم ولیان، علیرضا جهانیان، هادی قدیمی و مهران حسن زاه به مربیگری و سرپرستی سید هادی عربی و جواد شیرانی به عنوان نماینده فدراسیون ورزش کارگری به مصاف حریفان خود رفت و توانست با کسب 36 امتیاز مقام سومی این رقابت‌ها را به دست آورد.

 

کد خبر : ۴۱۲۱۶۳