خبرگزاری کار ایران

توسعه ورزش همگانی در بین بازنشستگان در سایه تعامل سازمان تأمین اجتماعی و فدراسیون ورزش کارگری

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۶۷۳

تفاهم نامه همکاری مشترکی بین فدراسیون و سازمان تأمین اجتماعی امضاء و طرفین در خصوص توسعه ورزش در بین بازنشستگان و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی همکاری خواهند کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری،‏‏ دکتر اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی عصر دیروز میزبان جلسه ای با حضور دکتر حسینی سرپرست فدراسیون ورزش کارگری، نمایندگان مجامع و تشکل های کارگری کشور (عباسی رئیس کانون عالی انجمن های صنفی ایران، یاراحمدیان رئیس مجمع نمایندگان کارگران ایران، علائی مدیر امور فرهنگی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، هروی مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور، حسین زاده عضو هیأت مدیره مجمع نمایندگان کارگران ایران، دکتر محمدی رئیس انجمن دو و میدانی کارگران کشور، عباس قشمی میمند مدیر فرهنگی و روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری و حکیمی مشاور اقتصادی فدراسیون) بود تا راهکارهای توسعه و گسترش ورزش در بازنشستگان  مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر اعتصامی با خوش رویی و خوش صحبتی، ضمن تشکر از حاضران در جلسه، ابراز امیدواری کرد به کمک فدراسیون و تشکل های کارگری بتوانیم برنامه های ورزشی مناسبی برای بازنشستگان اجرا کنیم.

ایشان برگزاری همایش پیاده روی برای بازنشستگان در یکی از پارک های تهران در سال گذشته را به عنوان یکی از مهمترین برنامه هایی عنوان کردند که با اجرا توسط سازمان تأمین اجتماعی، میزان و تأثیر ورزش در ایجاد شادی و نشاط بین بازنشستگان را نشان داد.

دکتر اعتصامی با ارائه گزارشی از ظرفیت ها و امکانات سازمان، اعلام آمادگی کرد با انعقاد تفاهم نامه ای مشترک بین فدراسیون و سازمان، برنامه ریزی و اجرای برنامه های ورزشی فدراسیون برای بازنشستگان مورد حمایت مادی و معنوی سازمان قرار گرفته و تشکل های کارگری زیر مجموعه سازمان (کانون عالی انجمن های صنفی ایران، مجمع نمایندگان کارگران ایران و کانون عالی شورای اسلامی کار) تمامی ظرفیت و پتانسیل های موجود را در اختیار برنامه ای فدراسیون قرار خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه هدف سازمان توسعه ورزش همگانی در بین اقشار مختلف بیمه شدگان سازمان و بازنشستگان است افزود؛ سازمان در سه حوزه مایل به همکاری با فدراسیون است:

1- حوزه ورزش همگانی در بین بازنشستگان، از قبیل ایجاد برنامه های پیاده روی همگانی برای بازنشستگان در پارک ها

2-  حوزه چاپ بروشور و مطالب علمی برای اقشار تحت پوشش سازمان

3- گسترش ورزش در بین واحدهای صنعتی و با هدف توسعه ورزش همگانی بین کارگران تحت پوشش بیمه سازمان، مثل ورزش صبحگاهی در واحد های صنعتی

دکتر اعتصامی در ادامه خواهان امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و تعیین تیم های کارشناسی برای عملیاتی نمودن برنامه های مختلف در این حوزه شد.

دکتر حسینی نیز ضمن تشکر از دکتر اعتصامی و حاضران در جلسه افزود؛ متأسفانه در کشور و طی سال های آینده ما با یک سونامی از بازنشستگی روبه رو خواهیم شد که باید برای مواجهه با آن، برنامه جامع و مدونی تهیه نماییم.

ایشان با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نیز با اشاره به هزینه بیش از سی و هفت هزار میلیاردی دولت تدبیر و امید در بخش سلامت و بهداشت عمومی، بهره گیری از ورزش را به عنوان بهترین راه حل برای جبران این هزینه سنگین و کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد دولت با نگاهی ویژه به امر ورزش بازنشستگی، جلوی بسیاری از بحران های حوزه سلامت را بگیرد.

دکتر حسینی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های فدراسیون و نیز با اشاره به تدوین سند راهبردی ورزش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود؛ شخص دکتر ربیعی به عنوان مقام عالی وزارت نگاه ویژه ای به ورزش بازنشستگان داشته و ما امیدواریم با همکاری فی ما بین بتوانیم زمینه های خدمت برای این قشر آسیب پذیر جامعه را فراهم نماییم.

ایشان با اشاره به برگزاری دومین دوره المپیاد ورزش کارگری که قرار است بهمن ماه امسال در مشهد مقدس برگزار شود؛ آمادگی فدراسیون را برای کمک به برگزاری المپیاد ورزش بازنشستگان و شرکت این قشر در برنامه ها و مسابقات تحت پوشش فدراسیون اعلام و از انعقاد تفاهم نامه فی مابین نیز استقبال کرد.

در ادامه با توجه به صحب های حاضران در جلسه مقرر شد برنامه ریزی های لازم برای برگزاری یک همایش پیاده روی همگانی برای بازنشستگان در یکی از پارکهای تهران و یا دور دریاچه خلیج فارس، صورت گرفته و اطرفین همکاری های مناسبی برای اجرای این برنامه پیاده روی در تاریخ جمعه 10 اردیبهشت ماه و به مناسبت هفته کارگر داشته باشند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز