خبرگزاری کار ایران

مسابقات جودوی جوانان قهرمانی آسیا - هندوستان

رشنونژاد طلایی شد/ خجسته و فتحی پور نقره و برنز کسب کردند

در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا، جودوکاران سبک وزن‌ به روی تاتامی رفتند که در بخش پسران نمایندگان کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا، نقره و برنز شدند.

به گزارش ایلنا، هفدهمین دوره رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا صبح امروز با حضور ١٤٤ جودوکار از ١٩ کشور در سالن راجیوگاندی شهر گوچی در هند آغاز شد.
در روز نخست، جودوکاران سبک وزن‌ به روی تاتامی رفتند که در بخش پسران نمایندگان کشورمان موفق بهکسب سه مدال طلا، نقره و برنز شدند.

محمدرشنونژاد جودوکار وزن ٥٥- کیلوگرم که دو نشان برنز این رقابت‌ها را در دو سال گذشته در کارنامه داشت، در سومین حضور خود موفق به کسب مدال طلا شد.
وی دور نخست استراحت داشت و سپس با برتری مقابل جودوکاران هند و قزاقستان راهی دیدار نهایی شد. این جودوکار خوزستانی برای مدال طلا با مصاف پارک سونگ جی از کره جنوبی رفت و با کسب پیروزی عنوان نخست و مدال طلا را کسب کرد.
علیرضا خجسته در وزن ٦٦- کیلوگرم که مدال نقره بزرگسالان آسیا را در کارنامه دارد. این مدال را در رده جوانان تکرار کرد. وی پس از استراحت در مرحله نخست، حریفانی از عربستان و کره جنوبی را از پیش و برداشت و گام به دیدار پایانی گذاشت. خجسته در جدال برای کسب مدال طلا نتیجه را در فینال با نماینده ازبکستان واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.
در وزن ٧٣- کیلوگرم مهدی فتحی پور صاحب نشان برنز شد. وی دور نخست جودوکاری از کره شمالی را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی به نماینده کره جنوبی باخت و به گروه بازنده ها رفت. فتحی پور رقبایی از قزاقستان و هنگ کنگ را شکست داد و برنز گرفت. وی دوره قبل در بک وزن پایین تر روی سکوی سوم ایستاده بود.
همچنین در وزن ٦٠- کیلوگرم محمدرضا صدیقی دور نخست جودوکار عراقی را شکست داد و در ادامه مقابل حریفی از قزاقستان بازنده شد و در گروه شانس مجدد هم بعد از برتری مقابل نماینده هنگ کنگ، به چین تایپه باخت و پنجم شد.
در بخش دختران شیوا جهانگیری و فاطمه رشیدی به ترتیب در أوزان ٤٤- و ٤٨- کیلوگرم توفیقی در کسب مدال نداشتند.

 

کد خبر : ۴۰۹۷۱۶