خبرگزاری کار ایران

حرف‌های جالب بی‌باک در مورد کسب مدال در المپیک

مربی تیم ملی تکواندو گفت: توقع از ملی‌پوشان المپیکی نباید به نوعی باشد که باعث بالا رفتن استرس و اضطراب در ورزشکاران شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، مهدی بی‌باک که برای دریافت سکه‌های خود به دفتر صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش مراجعه کرده بود، گفت: همیشه طبق دستورالعمل وزارت ورزش پاداش زحمات قهرمانان را پرداخت می‌کنند. در توزیع پاداش‌ها مقداری تاخیر افتاد. به هرحال جدا از پاداش معنوی پاداش مادی هم اهمیت دارد و هر چه زودتر پرداخت شود، تأثیر بیشتری خواهد داشت، اما جای تشکر از وزارت ورزش و جوانان وجود دارد که هم سال گذشته پاداش های قبل را پرداخت کرد و هم امسال این کار را انجام داد.

وی اضافه کرد: انگیزه معنوی بالاترین انگیزه‌ای است که یک ورزشکار می‌تواند داشته باشد ولی در کنار آن انگیزه‌های مالی و پاداش‌ها هم به نوعی برای بالا بردن انگیزه بازوان کمک کننده هستند. هیچ اجر و زحمتی بدون پاداش خوب نیست. بالاخره ورزشکاران در آینده می‌خواهند ازدواج کنند یا قبلا تشکیل خانواده داده‌اند و باید حمایت شوند.

مربی تیم ملی تکواندو درباره تغییر در شکل ظاهری دفتر صندوق گفت: صندوق با این تغییرات خیلی خوب شده است. قهرمانان دنیا و المپیک وارد خانه خودشان می‌شوند و این فضا در خور این عزیزان است. از مسئولان صندوق تشکر می‌کنیم. بالاخره هرچقدر شخصیت قهرمانان بالا برده شود به خودمان و کشورمان لطف کرده‌ایم. به نوعی شایسته‌سالاری نشان داده می‌شود. اگر جوانی بخواهد وارد دنیای ورزش حرفه‌ای و قهرمانی بشود، متوجه می‌شود که قرار است به جایگاه خوبی برسد و قرار نیست پیشکسوتی بشود که نیازمند باشد. صندوق بسیار خوب عمل کرده است.

بی‌باک در مورد تکواندو ایران در المپیک نیز عنوان کرد: هیچ مدالی را نگذاشته‌اند که ما برداریم و بیاوریم اما هیچ حریفی هم از خارج کره زمین نمی‌آید. همه ورزشکاران در مسابقات آسیایی، جهانی و کسب سهمیه بوده‌اند و بچه‌های ما با آن‌ها رقابت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط روحی و روانی در عملکرد تکواندوکاران می‌تواند تأثیر بگذارد. درست است ما باید از تکواندو توقع داشته باشیم ولی توقع به نوعی نباشد که باعث بالا رفتن استرس و اضطراب در ورزشکاران شود. توقعات باید هدفمند و نوعی باشد که انگیختگی آنها نه بالا باشد نه پایین. ما سعی کرده‌ایم بچه ها را از لحاظ روحی و روانی به بهترین درجه آمادگی خودشان برسانیم ولی روز بازی عواملی مثل مصدومیت یا شرایط روحی دست ما نیست. تکواندوکاران الان در 60 تا 70 درصد آمادگی هستند. امیدواریم در روز مسابقه به صد درصد برسند.

کد خبر : ۳۶۹۰۴۹