خبرگزاری کار ایران

جلسه سرپرست فدراسیون جودو با سرمربی ازبک

سرمربی ازبک که برای مذاکره جهت بدست گرفتن سرمربیگری تیم ملی جودو شب گذشته وارد ایران شده نشستی را با سرپرست فدراسیون برگزار کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون جودو و کوراش، نصرت خان ولی اف ازبکستانی که جهت هدایت تیم ملی جودو بزرگسالان به ایران سفر کرده است صبح امروز در نشستی با خدابخش سرپرست فدراسیون جودو و کوراش و آرش میراسماعیلی نایب رییس فدراسیون گفتگو کرد و قرار است با حضور در اردوی تیم ملی و ارائه برنامه های خود در صورت تایید کمیته فنی فدراسیون جودو و کوراش قرارداد وی به عنوان سرمربی تیم ملی جودوی ایران تا المپیک ریو منعقد شود.

نصرت خان ولی اف 58 ساله در المپیک 1996 آتلانتا و اولین دوره حضور مستقل ازبکستان در بازیهای المپیک به عنوان سرمربی تیم ملی جودوی این کشور در این بازیها حضور داشت که تیم ملی ازبکستان موفق به کسب یک مدال نقره شد تا به عنوان یک مربی شاخص و محبوب در دل ازبک ها جا باز کند.

نصرت خان از سال 1992 تا 1998 به مدت 7 سال سرمربیگری تیم ملی ازبکستان را برعهده داشت و قبل از آن نیز در سال 1992 و آخرین دوره‌ای که اتحاد جماهیر شوروی در المپیک بارسلونا حضور پیدا کرد در جمع کادر فنی شوروی سابق نیز حضور داشت.

سرمربیگری تیم های ملی عراق، سوریه و هند نیز در کارنامه نصرت خان دیده می شود.

او همچنین به مدت 4 سال به عنوان مدرس المپیک سولیداریتی فعالیت داشته است.

 

کد خبر : ۳۶۵۱۳۹