خبرگزاری کار ایران

جودو گرانداسلم پاریس؛

ژاپنی‌ها قهرمان شدند/ نمایندگان ایران به اردو رفتند

اولین گراند اسلم سال ۲۰۱۶ با قهرمانی ژاپنی ها و حذف دو نماینده کشورمان در پاریس خاتمه یافت.

به گزارش ایلنا، این دوره از مسابقات شنبه هفته جاری با حضور ۵۵۷ جودوکار از ۹۱ کشور در پاریس آغاز شد که در نهایت ژاپنی ها موفق شدند با کسب چهار طلا و دو برنز در بخش مردان جایگاه نخست را کسب کنند.

فرانسه میزبان این رقابتها با یک طلا ، یک نقره و دو برنز در جای دوم ایستاد و کره جنوبی با یک طلا و چهار برنز در جای سوم ایستاد. گرجستان هم با یک طلا و یک برنز چهارم شد. تیم های برزیل، گرجستان، قزاقستان، کوزوو، مغولستان و آمریکا نیز رتبه های بعدی را به دست آوردند.

روز گذشته رقابتهای اوزان سنگین برگزار شد که در وزن ۸۱- کیلوگرم «آوانتیل تچریکشویلی» از گرجستان به مدال طلا دست یافت. «ایوانوف» از بلغارستان مدال نقره را به خود اختصاص داد . «.امگ کی چون» از کره جنوبی به همراه «ویکتور پنالبر» از برزیل به مدال برنز دست پیدا کردند.

در این وزن سعید ملایی نماینده کشورمان دور نخست نماینده اسپانیا را شکست داد و در ادامه حریفی از پرتقال را از پیش رو برداشت ولی به جودوکاری از یونان باخت و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۹۰- کیلوگرم «دیکی نیشی یاما» از ژاپن روی سکوی نخست ایستاد. «الکساندر ایدر» از فرانسه نقره گرفت و مدال برنز مشترک هم به «لیپارتیانی» از گرجستان و «دونگ هان» از کره جنوبی رسید.

«گریل مرت» فرانسوی تنها جودوکاری در این دوره از رقابتها بود که مدال طلای دوره قبل خود را تکرار کرد. وی در مبارزه نهایی «کیلی ریاس» از کانادا را شکست داد. این کانادایی نقره گرفت و «کارل ریچارد» به همراه «آرون وولف» از ژاپن هم روی سکوی سوم مشترک ایستادند.

در این وزن جواد محجوب دور نخست دور نخست نماینده اسلواکی را از پیش رو برداشت و در مبارزه دوم نتیجه را به «مرت» فرانسوی واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در غیاب تدی رنر فرانوسی، «روی شیشمه» رقیب جدی و در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد. نماینده رژیم اشغالگر قدس نقره گرفت . «روی میر» از هلند به همراه «دیوید مورا» از برزیل به مدال برنز مشترک دست پیدا کردند.

از صبح امروز دوشنبه با حضور جودوکارانی که در رقابتهای گراند اسلم مبارزه کردند یه اردوی مشترک چهار روزه در پاریس برگزار خواهد شد که ملایی و محجوب نیز در این کمپ تمرینی شرکت کرده و سپس راهی اتریش خواهند شد.

 

کد خبر : ۳۴۵۲۷۰