خبرگزاری کار ایران

حال و روز ملی‌پوشان بوکس خوش نیست

بوکسورهای ملی‌پوش ایران این روزها با کمترین انگیزه تمرینات خود را دنبال می‌کنند و به نظر می‌رسد با این شرایط کسب سهمیه المپیک دشوار باشد.

به گزارش ایلنا، ملی‌پوشان بوکس ایران کمتر از دو ماه تا رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2016 فاصله دارند اما به نظر می‌رسد فدراسیون بوکس برنامه‌ریزی لازم برای این مشتزنان ندارد.

با وجود اینکه چهار ماه است مشتزنان ایران در اردوهای سنگین و فشرده حضور دارند ولی فدراسیون بوکس برای آنها مسابقه‌ و یا اردوی برون مرزی تدارک ندیده و علاوه بر این ملی‌پوشان و کادر فنی بدون دریافت حقوق و دستمزد در این اردوها حضور دارند.

شرایط روحی ملی‌پوشان بوکس این روزها چندان مساعد نیست و پس از لغو حضور مشتزنان ایران در تورنمنت مجارستان شرایط آنها بدتر نیز شده است.

پس از لغو حضور تیم ملی بوکس ایران در تورنمنت مجارستان، فدراسیون بوکس تلاش زیادی برای برگزاری تورنمنت و یا اردویی جایگزین نکرده و احتمالا بوکسورهای ملی‌پوش ایران باید تنها به پشتوانه حضور در رقابت‌های جام فجر عازم مسابقات کسب سهمیه المپیک در چین شوند.

چندی پیش سفر یک ماهه دو بوکسور ایران برای حضور در یک اردوی تدارکاتی مشترک در چین سر و صدای زیادی را به پا کرد و سوالات زیادی را بوجود آورد.

اما دو بوکسور ایران به خاطر کسب درآمد و البته آمادگی بیشتر راهی چین شده بودند و فدراسیون به این سوال پاسخ نداد که چرا ملی‌پوشان بوکس ایران باید شخصا راهی کشوری دیگر شوند تا به آمادگی دست پیدا کنند.

از سوی دیگر روند نسبتا مناسب در برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی بوکسورهای حرفه‌ای ایران(APB) و نگاه بوکسورهای تیم ملی اصلی بوکس ایران به آنها، به مرور همچون آتشی زیر خاکستر سبب به وجود آمدن اختلافاتی بین آنها می‌شود.

شکی نیست حضور در اردوها و رقابت‌های تدارکاتی برون مرزی وظیفه فدراسیون در قبال ملی‌پوشانش است و حضور بوکسورهای حرفه‌ای ایران در این برنامه‌های تمرینی باید بیش از این باشد. اما نگاه ملی‌پوشان تیم ملی ایران به اردوها و رقابت‌های تدارکاتی بوکسورهای حرفه‌ای و عدم برگزاری مسابقات تدارکاتی برای آنها سبب به وجود آوردن مشکلاتی شده است.

کمتر از دو ماه تا رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2016 باقی مانده و ملی‌پوشان بوکس با انگیزه زیادی تمرینات خود را دنبال نمی‌کنند و در این میان شاید تنها کورسویی امید برای کسب سهمیه المپیک توسط بوکس باید داشته باشیم.

 

کد خبر : ۳۴۴۳۰۰