خبرگزاری کار ایران

جودو قهرمانی ایران؛

رقابت تهران و خراسان رضوی برای قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۷۵۹

روز نخست از چهلمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی کشور در حالی با شناخت تیم ها و نفرات برتر خاتمه یافت که دو تیم تهران خراسان رضوی با کسب بیشترین مدال برای کسب عنوان قرمانی رقابت نزدیکی خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، این دوره از مسابقات روز گذشته به میزبانی استان اصفهان در سالن خیلج فارس شهرستان مبارکه تحت عنوان یادواره شهدای جودوکار مدافع حرم و با قضاوت ۳۳ داور برجسته کشورمان آغاز شد. در روز نخست این مسابقات ۱۴۴ جودوکار در اوزان سنگین قالب ۳۳ تیم از استانهای مختلف به میدان رفتند که حضور تمامی مدعیان و چهره های سرسناش جودو ایران باعث بالارفتن سطح فنی این رقابتها شده بود.

در  وزن ۸۱- کیلوگرم ۳۷ جودوکار به روی تاتامی رفتند که در نهایت این سعید ملایی جودوکار تهرانی تیم ملی کشورمان بود که با برتری مقابل مسعود قوی بازو از خراسان رضوی صاحب مدال طلا شد. قوی بازو نقره گرفت و مدال برنز هم به سبحان رسولی از تهران و سید مصطفی حسینی از توابع تهران تعلق گرفت.

یک لرستانی معادلات وزن ۹۰- کیلوگرم را به سود خود تغییر داد. در این وزن ۳۲ جودوکار حضور داشتند که سید علی اصغر موسوی از لرستان در دیدار پایانی برابر طیب طالبی جودوکار با تجربه خوزستان صاحب پیروزی شد و مدال طلا را از آن خود کرد. طالبی نقره گرفت و مدال برنز هم به سعید عزیزپور از ایلام و سعید مرادی از قزوین اهدا شد.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم ۲۳ جودوکار به مصاف هم رفتند که رامین صفویه قهرمان جوانان آسیا با برتری مقابل مسعود خرابات از تهران یه مدال طلا را به قزوینی ها هدیه کرد. خرابات نقره گرفت . هم احمد جفاکش از خراسان شمالی و رضا جهانگیری مجد از لرستان روی سکوی سوم ایستادند.

دیدار نهایی وزن ۱۰۰+ کیلوگرم برگزار نشد. در این وزن ۲۹ جودوکار به رقابت پرداختند که دو مشهدی با شکست رقبا راهی بازی نهایی شدند. جعفر پهلوانی و جواد محجوب جودوکار ملی پوش کشورمان باید دیدار نهایی را برگزار می کردند که به دلیل آسیب دیدگی محجوب این دیدار برگزار نشد تا پهلوانی به مدال طلا دست پیدا کند و محجوب روی سکوی نایب قهرمانی بایستد. مدال برنز مشترک هم به مصطفی آهن فروش از اصفهان و سید حبیب الله میرزاجانی از اصفهان رسید.

در پایان رقابتهای روز نخست تیم تهران با کسب یک طلا ، یک نقره و دو برنز در صدر جدول توزیع مدالها ایستاد و خراسان رضوی با یک طلا ، یک نقره و یک برنز در مکان دوم ایستاد. تیم های لرستان و قزوین هم هر کدام با یک طلا و یک برنز سوم و چهارم هستند.

این مسابقات امروز جمعه در اوزان سبک پیگیری می شود که در مجموع ۱۲۹ نفر در اوزان ۶۰- ، ۶۶- و ۷۳- کیلوگرم به روی تاتامی خواهند رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز