خبرگزاری کار ایران

مشخص شدن رقبای نمایندگان ایران در روز اول

حجی‌زواره و عاشورزاده امشب به میدان می‌روند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۲۹۹

نخستین روز از مسابقات فینال گرندپری مکزیک 2015، از امشب با مبارزات تکواندوکاران 4 وزن آغاز می شود و فرزان عاشورزاده و مسعود حجی‌زواره نمایندگان کشورمان هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات فینال گرندپری 2015، از امشب به میزبانی شهر "مکزیکوسیتی" مکزیک و در سالن "سالادوآرماس" آغاز می شود و 64 تکواندوکار زن و مرد از 28 کشور مبارزات خود را پیگیری خواهند کرد. در این رقابت‌ها 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجوز حضور دارند و این مسابقات آخرین رویدادی است که امتیاز آن برای رنکینگ المپیکی ورزشکاران محاسبه می‌شود و با پایان این رقابت‌ها، نفرات اول تا ششم سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 را بدست می‌آورند.

امروز و در نخستین روز این مسابقات، تکواندوکاران اوزان 49-، 67- کیلوگرم زنان و 58- و 80- کیلوگرم مردان برروی شیاپ چانگ می روند که از ایران فرزان عاشورزاده در وزن اول و مسعود حجی زواره در وزن سوم نمایندگان کشورمان هستند.

مبارزات تکواندوکاران از ساعت 19:30 (10 صبح به وقت محلی) با پیکارهای هوگوپوشان وزن 49- کیلوگرم زنان و 80- کیلوگرم مردان آغاز می‌شود که مسعود حجی زواره بعنوان اولین نماینده کشورمان باید در نخستین گام به مصاف "دامون سانسوم" از انگلیس، نایب قهرمان جهان در سال 2015، برود و سپس با برنده دیدار "ارون کوک" از مولداوی و "چیک صلاح" از ساحل عاج رقابت کند.

اما رقابت‌های تکواندوکاران اوزان 67- کیلوگرم زنان و 58- کیلوگرم مردان از ساعت 22:30 (13 به وقت محلی) پیگیری می شود و فرزان عاشورزاده دیگر نماینده کشورمان در روز اول با رنکینگ نخست رو در روی "لوکاس گازمان" آرژانتینی، دارنده مدال برنز بازی‌های امریکا 2015، قرار خواهد کرد و پس از کسب پیروزی با برنده پیکار نمایندگان کشورهای مکزیک و آلمان مبارزه می‌کند.

هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده، بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به نفر اول هر وزن 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ برای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق خواهد گرفت البته حضور در این پیکارها نیز دارای امتیاز است. در این دوره از مسابقات تنها یک برنز به ورزشکاران هر وزن تعلق می گیرد، بدین صورت که بازندگان در مرحله نیمه نهایی در یک مبارزه به مصاف هم می روند و در نهایت یک نفر از آنها می تواند برسکوی سوم بایستد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز