خبرگزاری کار ایران

در مسیر کسب سهمیه المپیک

پیگیری تمرینات فشرده ملی‌پوشان شنا در مجارستان

پنج شناگر ایران در ادامه مسیر آماده‌سازی خود برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو، هفته‌ای ۱۲ جلسه تمرینی را در دبرسن مجارستان پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، ملی‌پوشان شنای ایران که برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک و کسب حدنصاب‌های مورد نیاز، اردوهای مستمر داخلی را پشت سر گذاشتند، در ادامه مسیر، بامداد چهارشنبه (12 خرداد 1395) سفر یک ماهه خود را به مجارستان آغاز کردند.

در این اردو هر پنج شناگر حاضر در اردوهای متمرکز به همراه خشایار حضرتی حضور دارند. شناگران تا پیش از شروع مسابقات انتخابی المپیک (به میزبانی بوداپست مجارستان) این اردو را ادامه می‌دهند. مسابقات انتخابی  از 29 ژوئن تا دوم جولای 2016 ( 9 تا 12 تیر 1395) برگزار می‌شود و ملی‌پوشان مسیر طولانی خود را برای ورود به المپیک به سرانجام می‌رسانند.

شناگران ایران در "هتل ورزش" شهر دبرسن (Sport Hotel) اقامت دارند. فاصله این هتل تا استخر محل تمرین پنج دقیقه پیاده روی است. به گفته خشایار حضرتی مربی تیم ملی شرایط روحی و جسمی ورزشکاران مساعد است و در این اردو کم و کاستی وجود ندارد. در هفته 9جلسه تمرین در استخر (شنا) به همراه سه جلسه تمرین بدنسازی در دستور کار تیم ملی قرار دارد.

در این مرحله از اردو نوع تمرینات و زمانبندی آن کاملاً به شرایط مسابقه نزدیک است تا در فاصله کمتر از یک ماه مانده به مسابقات اصلی شناگران به شرایط ایده آل برسند.

جمال چاوشی‌فر، مهدی انصاری، آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی و آریا نسیمی شاد زیر نظر خشایار حضرتی در کمپ تمرینی دبرسن (دومین شهر پرجمیعیت مجارستان) حضور دارند. در حال حاضر حسن تفتیان سریع‌ترین مرد ایران هم به همراه احمد رمضان‌زاده مربی‌اش در این کمپ اردو زده‌اند.

 

کد خبر : ۳۷۷۷۷۸