خبرگزاری کار ایران

تمجید رییس جمهور فرانسه از بوفون

رییس جمهور فرانسه به تمجید از دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا پرداخت.

به‌ گزارش ایلنا و ‌به نقل از روزنامه‌ اکیپ، در جریان دیدار دوستانه ایتالیا برابر فرانسه هنگامی که سرود تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه پخش می‌شد، عده‌ای از هواداران ایتالیایی شروع به ایجاد سر و صدا و تمسخر کردند که در این بین جیان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان و کاپیتان ایتالیا به این اتفاق واکنش نشان داد و همین تشویق بوفون باعث شد که هواداران نیز با او همراه شوند.

این حرکت دروازه‌بان با تجربه ایتالیا  از سوی رییس جمهور مورد تمجید قرار گرفت. متئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا درباره  این حرکت بوفون گفت‌: در طول هفته‌ جلسه‌ای با فرانسوا اولاند داشتم و او از حرکت بوفون که مانع سر و صدای هواداران در هنگام پخش سرود ملی فرانسه شد، تشکر کرد. از شخصیت‌های بزرگ ورزشی مثل بوفون همین انتظار می‌رود که لحظات آموزنده‌ای را برای علاقمندان به فوتبال خلق کند. به نظرم کل کشور ایتالیا باید به بوفون افتخار کند. این حرکت بوفون را ارج می نهیم و بار دیگر  تشکر خود را از بوفون ابراز می‌کنیم.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نیز این حرکت بوفون را ارج نهاد و گفت‌:  بوفون یک الگو در فوتبال است و با این حرکت خود وجهه زیبای از فوتبال را نشان داد.  

 

کد خبر : ۴۰۸۵۱۳